پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

لندن خواهان حمایت مجلس از محدودیت‌های کرونایی جدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لندن خواهان حمایت مجلس از محدودیت‌های کرونایی جدید شد

تهران - ایرنا - به گزارش رویترز، مایکل گوو معاون نخست‌وزیر انگلیس امروز هشدار داد که اگر نمایندگان مجلس از برنامه جدید محدودیت‌های کرونایی دولت حمایت نکنند، بیمارستان‌های این کشور با خطر اشباع مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، برخی نمایندگان مجلس انگلیس استدلال می‌کنند که حوزه انتخاباتی آن‌ها در حالی که با میزان کمی از ابتلا به ویروس کرونا روبرو است اما با شدیدترین محدودیت‌ها مواجه است. برخی دیگر از قانون‌گذاران نیز می‌گویند که تدابیر جدید موجب آسیب اقتصادی بی‌مورد به کسب‌وکارهای محلی می‌شود.

گوو در مقاله‌ای که روزنامه تایمز منتشر کرد با توضیح برنامه‌های دولت بوریس جانسون نوشت که برای مقابله با بحران کرونا باید «تصمیم‌های دشواری» گرفت.

وی افزود که حد و مرز حوزه‌های انتخاباتی برای ویروس بی معناست و دشواری‌های کنونی که مردم انگلیس با آن‌ها دست به گریبانند برای حفاظت از تک‌تک مردم این کشور، فارغ از محل زندگی‌شان، لازم است.

گوو گفت که میزان ابتلا به کرونا در انگلیس کماکان به نحو تهدیدآمیزی بالاست و تعداد تختهای کرونایی فاصله چندانی با پیک اوایل سال 2020 ندارد.

گوو گفت: سطح‌بندی جدید مناطق درگیر با بیماری کووید 19 به همراه دور جدیدی از آزمایش‌های تشخیصی می‌توانند تا زمانی که واکسن در دسترس قرار گیرد، از اشباع نظام سلامت جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس، بیشتر مناطق این کشور از دوم دسامبر (12 آذر) و پس از پایان دوره دوم قرنطینه سراسری، در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار خواهند گرفت.

انگلیس از ابتدای شیوع جهانی کرونا با ثبت نزدیک به یک میلیون و 590 هزار بیمار در رده هفتمین کشور کرونا زده قرار دارد. ویروس کرونا تاکنون جان بیش از 57 هزار انگلیسی را نیز گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*