شنبه 1 اردیبهشت 1403

مؤثرترین آموزش‌ها درباره حجاب توسط خانواده ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مؤثرترین آموزش‌ها درباره حجاب توسط خانواده ارائه می‌شود

جلالیان مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف، اظهار داشت: برخی از متولیان امر با بهره‌گیری از جامعه شناسی و روان شناختی عملکرد بدی نداشتند اما باید قبول کنیم که خوب هم نبودند.

وی با بیان اینکه در مسأله آموزش حجاب موثرترین آموزش‌ها از سوی خانواده صورت می‌گیرد، ابراز داشت: بچه‌های دهه شصت و هفتاد یا قبل از آن در محیط خانواده با حجاب آشنا شدند، این خانواده بود که حجاب را به فرزندان خود آموخت نه متولیان امر در جامعه یا مدرسه، آن زمان گشت ارشاد هم نبود اما همه می‌دانستند که باید به این صورت مقید باشند.

جلالیان افزود: حتی در دوران کوتاهی که حجاب در ایران وجود نداشت، بسیاری از زن‌ها به گونه‌ای تردد می‌کردند که بتوانند حجاب و عصمت خود را حفظ کنند، حجاب آنقدر برایشان اهمیت داشت که حتی تا حد امکان در خانه می‌ماندند و این سختی را بر جان می‌خریدند و کمتر تردد می‌کردند.

جلالیان با بیان اینکه ما در گذر زمان خانواده را از دست دادیم، اظهار داشت: وقتی نهاد خانواده در جامعه‌ای سست شود، تحویل و تبدیل نسل‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد در نتیجه از آن نسلی که حاضر نشد تحت سخت‌ترین شرایط حجاب و عصمت خود را از دست بدهد نسلی اینگونه معتقد تربیت نشد.

مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان با بیان اینکه آموزش حجاب از خانواده آغاز می‌شود، ابراز کرد: ما نباید در کف جامعه به دنبال آموزش حجاب باشیم و یک نفر را به زور وادار به حجاب کنیم، بلکه باید به دنبال آموزش خانواده‌ها و محکم کردن اساس و بنیان خانواده باشیم.

وی افزود: امروز خانواده‌های بسیار خوبی هستند که با وجود جوان بودن پدر و مادر به خوبی توانستند دخترانی تربیت کنند که درک عمیقی از حجاب دارند. متولیان امر حجاب باید به صورت ریشه‌ای به این مسأله بپردازند یعنی باید به موضوع خانواده محوری در جامعه و گسترش آن بپردازند.

جلالیان با اشاره به عملکرد دادسرای ارشاد در دوره مدیریت قبلی، عنوان کرد: دادسرای ارشاد در زمان مدیریت قبلی کار خوبی انجام دادند و آن کار خوب این بود که در اوج مطرح شدن مسأله حجاب اجباری مردم را به وسط میدان آورد و نظر مردم را پرسید و اینگونه مشخص شد که حجاب مطالبه خود مردم است نه حکومت یا دولت.

مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان ادامه داد: دادسرای ارشاد مجموعه مصاحبه‌هایی ترتیب داد و در آن نظر مردم اعم از زن و مرد را در خصوص حجاب و اینکه آیا راضی هستند زنان بی حجاب در جامعه تردد کنند را پرسید و این جواب‌ها را به زنانی که طرفدار بی‌حجابی بودند، نشان می‌داد.

وی افزود: این روش، روش بسیار خوب و تاثیرگذاری بود که نشان داد حجاب مطالبه مردم و حتی بسیاری از زنان و مردان جوان است، این مصاحبه‌ها باعث می‌شد که افراد بدحجاب خود را در مقابل مردم ببینند و از طرف دیگر اپوزیسیون هم دیگر حرفی برای زدن نداشت.

انتهای پیام /

حجاب خانواده آموزش زنان مسؤول شورای مرکزی بسیج حقوقدانان