جمعه 10 فروردین 1403

علت غیبت مسی در لیست 30 نفره توپ طلا

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
علت غیبت مسی در لیست 30 نفره توپ طلا

ابرستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن به یک دلیل از لیست نامزدهای توپ طلای 2022 کنار گذاشته شد.

به گزارش مشرق، مجله «فرانس فوتبال» شب گذشته لیست نامزدهای کسب توپ طلای بهترین بازیکن سال 2022 را منتشر کرد.

نکته قابل تامل غیبت لیونل مسی اسطوره آرژانتینی در لیست این جایزه بعد از 16 سال متوالی است. مسی با کسب 7 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا و از این حیث رکورددار است. اسطوره آرژانتینی در سال گذشته عملکرد بدی نداشت و موفق شد به همراه پاری سن ژرمن قهرمان لیگ و سوپر کاپ فرانسه شود.

غیبت مسی و حضور رونالدو رقیب سنتی اش در لیست نامزدها باعث شده تا بسیاری از هواداران فوتبال و دوستداران مسی از نشریه فرانس فوتبال دلخور شوند.

در همین زمینه نشریه «اکیپ» فرانسه در خبری از دلیل خط خوردن نام مسی از لیست نامزدهای بهترین بازیکن جهان در سال 2022 این طور اعلام کرد: تغییر معیارهای انتخاب برای بهترین بازیکن جهان باعث شده تا مسی در لیست نباشد. مسی در آمار انفرادی ضعیف بود و در لیگ فرانسه تنها 6 گل زد و این آمار بسیار ضعیف تر از زمان حضور در بارسلونا است.

از مهمترین دلایل حذف نام مسی در لیست نامزدها ناکامی بزرگ پاری سن ژرمن مقابل رئال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا بود.

اما این نشریه فرانسوی دلیل حضور رونالدو در لیست نامزدها را آمار فردی بهتر این بازیکن دانست. رونالدو 6 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. همچنین این بازیکن در مجموع 49 بازی 32 گل به ثمر رسانده و این آمار فردی عالی دلیل خوبی به حضور رونالدو در لیست نامزدها است.

پیش از مجله فرانس فوتبال معیارهای تیمی را برای انتخاب بهترین بازیکن دنیا درنظر می گرفت ولی چند ماه پیش از تغییر معیارهای انتخاب بهترین بازیکن خبر داد. انتخاب برنده جایزه توچ طلا 2022 با تکیه بر اماری فردی شد و آمار فردی اهمیت بیشتری نسبت به عملکرد گروهی دارد.

منبع: فارس
علت غیبت مسی در لیست 30 نفره توپ طلا 2
علت غیبت مسی در لیست 30 نفره توپ طلا 3