پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ماجرای حذف رشته موسیقی دختران در شیراز چیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ماجرای حذف رشته موسیقی دختران در شیراز چیست؟

انتشار اخباری درباره حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز در شیراز در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی را به همراه داشت.

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس درباره این خبر گفت: تخیر در ابلاغ مجوز ثبت‌نام موجب به تعویق افتادن نام‌نویسی دانش‌آموزان در این رشته شده است که حداکثر در 10 روز آینده رفع می‌شود.

فرشید قاسمی اظهار کرد: اخیرا شائبه‌ای مبنی بر عدم پذیرش دانش‌آموزان دختر در رشته موسیقی و منتفی شدن پذیرش دانش‌آموزان در این رشته ایجاد شد و انتشار این خبر موجب نگرانی دانش‌آموزان علاقمند به این رشته شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این خبر صحت ندارد و تأخیر در ابلاغ مجوز از سوی وزارتخانه موجب به تعویق افتادن در ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته شده است.

قاسمی افزود: مجوز برخی از رشته‌های موسیقی باید سالیانه از وزارتخانه به ادارت کل آموزش و پرورش ابلاغ شود؛ ما برای دریافت این مجوز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است مجوز آن به زودی به اداره کل ابلاغ شود.

این مقام مسئول گفت: متأسفانه افرادی که از این موضوع اطلاع کافی نداشتند، اطلاعات نادرستی را در اختیار اولیای این دانش‌آموزان قرار دادند که موجب ایجاد این شائبه شد.

وی بیان کرد: تا زمانی که مجوز به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم به صورت رسمی و قانونی فرآیند ثبت نام را دنبال کنیم. لذا برای چند روز برنامه ثبت نام دانش آموزان در این رشته را به تعویق انداختیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه تأخیر در ابلاغ این مجوز باعث به تعویق افتادن ثبت نام دانش آموزان در این رشته شده است، گفت: حداکثر تا 10 روز آینده مجوز صادر خواهد شد و دیگر مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان در این رشته وجود ندارد./ ایرنا

هم اکنون دیگران می خوانند 25 مرداد 1401 - 14:46

بیشتر بخوانید

ماجرای حذف رشته موسیقی دختران در شیراز چیست؟ 2