جمعه 31 فروردین 1403

13600 مادر باردار دراصفهان واکسن کرونا دریافت کردند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
13600 مادر باردار دراصفهان واکسن کرونا دریافت کردند

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اینکه 13 هزار و 600 مادر باردار واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: تاکنون 66 درصد جمعیت بیش از 12 سال در استان اصفهان یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و به 30 درصد جامعه دو دوز واکسن تزریق شده است.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه آمادگی تزریق روزانه بیش از 100 هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان فراهم است، اظهار کرد: تاکنون دو میلیون و 900 هزار نفر در استان اصفهان یک نوبت و یک میلیون و 350 هزار نفر هم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 50 الی 60 هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا اقدام می کنند، تصریح کرد: تاکنون 66 درصد جمعیت بیش از 12 سال در استان اصفهان یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و به 30 درصد جامعه دو دوز واکسن تزریق شده است.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به روند کند واکسیناسیون کرونا در اصفهان گفت: از جمعیت نیم میلیون نفری دانش آموزان 12 الی 18 ساله در استان اصفهان نیز 51 درصد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: واکسیناسیون سیار توسط سه دستگاه اتوبوس در دروازه تهران و دولت انجام می شود و تمام افراد جامعه می توانند از این امکان استفاده کنند. روزانه 200 نفر می توانند از طریق واکسیناسیون سیار واکسن کرونا دریافت کنند.

فدایی درخصوص تامین واکسن برکت گفت: واکسن برکت برای دریافت کنندگان دوز دوم تامین شده است و به علت کمبود واکسن برکت، برای دوز اول این واکسن تزریق نمی شود.

وی اعلام کرد: شهرستان های نطنز، بوئین میاندشت، اردستان با تزریق بیش از 80 درصد بیشترین میزان دریافت واکسن کرونا را داشته اند و 13 هزار و 600 مادر باردار هم واکسن کرونا دریافت کرده اند.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: وضعیت کرونا در اصفهان به صورت سکون است و هنوز شواهدی از پیک ششم کرونا در اصفهان مشاهده نشده است.

وی به واکسیناسیون آنفلوانزا هم اشاره ای کرد و افزود: واکسن های آنفلوانزا در داروخانه های استان اصفهان توزیع شده است و توصیه می شود افراد با بیماری های زمینه ای و خاص این واکسن را دریافت کنند. مقداری از این واکسن هم بین کادر درمان توزیع شده است.

کد خبر 1564356