جمعه 31 فروردین 1403

مالیات نقل‌وانتقال خودرو را از طریق سامانه‌های مالیاتی پرداخت کنید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مالیات نقل‌وانتقال خودرو را از طریق سامانه‌های مالیاتی پرداخت کنید

خدامرادی گفت: پرداخت آنلاین مالیات نقل‌وانتقال خودرو، صرفاً از طریق سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور، امکان‌پذیر است.

افشین خدامرادی گفت: مودیان مالیاتی در بحث نقل‌وانتقال خودرو، با توجه به برخط بودن سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور از طریق دو سامانه مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و یا https://cartransfer.tax.gov.ir/MY/Help/HelpMe با اطمینان خاطر، عملیات پرداخت خود را انجام دهند تا در مراحل و اقدامات بعدی دچار مشکل نشوند.

به گفته معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، پرداخت مالیات نقل‌وانتقال خودرو از طریق سایر سامانه‌ها و یا اپلیکیشن‌ها نیز امکان‌پذیر است. برخی از مودیان، از طریق نرم‌افزار‌های کاربردی یا اپلیکیشن‌های موجود اقدام به پرداخت می‌نمایند که به دلیل برخط نبودن و همچنین عدم قابلیت وصول آنی مالیات، سبب ایجاد نارضایتی برای مودیان به علت انجام نشدن فرآیند تعویض پلاک در زمان مقررشده است.

خدامرادی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در قبال مشکلات و پیامد‌های عملیات مالیات نقل‌وانتقال خودرو توسط نرم‌افزار‌های تولیدشده در خارج از سازمان پاسخگو نخواهد بود.

مودیان مالیاتی جهت آشنایی بیشتر و استفاده صحیح از سامانه مالیات نقل‌وانتقال خودرو، حتماً نسخه راهنمای این سامانه را مطالعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی