جمعه 10 فروردین 1403

مبارزه با استکبار مهم‌ترین راهبرد وحدت اسلامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه با استکبار مهم‌ترین راهبرد وحدت اسلامی است

تهران - ایرنا - مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان مبارزه با توطئه‌های استکبار جهانی را مهم‌ترین راهبرد وحدت اسلامی عنوان کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، احمدرضا باوقار امروز (جمعه) در سی‌و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان این که وحدت و تقریب یکی از مهمترین مباحث امروز جهان اسلام است، تصریح کرد: وحدت یک مقوله بسیار مهمی است که امروز خیلی از بزرگان، دانشمندان و اندیشمندان به آن اشاره دارند.

وی با اشاره به این که وحدت جامعه اسلامی به معنای ایجاد یک اتحاد و همبستگی میان پیروان مذاهب اسلامی است، گفت: یکی از ابعاد اساسی و مهم وحدت جامعه‌ی اسلامی، بعد راهبردی و راهکارهای ایجاد آن است.

باوقار در بیان چگونگی ایجاد وحدت در جهان پر از تنش و پرالتهاب امروز اسلام، گفت: انسان همواره ممکن است در مباحث مختلف اختلاف نظر داشته باشند اما علی‌القاعده این اختلاف نظر نباید منجر به نزاع و درگیری شود.

وی وجود اختلاف میان پیروان مذاهب اسلامی را تا زمانی که منجر به نزاع و درگیری نشود، بدون اشکال خواند و تصریح کرد: خداوند در آیه 46 سوره انفال می فرماید:"وأطیعوا الله ورسوله ولا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ریحکم" «و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع نکنید که سست شوید و شوکت شما از بین برود».

وی تاکید کرد: اگر در جامعه اسلامی که بیش از یک میلیارد و نیم جمعیت وجود دارد، وحدت شکل بگیرد، نتیجه آن قطعا "ترهبون به عدو الله و عدوکم" خواهد بود.

این اندیشمند مسلمان در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به وحدت در روایات اسلامی پرداخت و افزود: این روایات علاوه بر وحدت آفرینی، اشاره به این دارند که جامعه‌ی اسلامی یک بدنه‌ی واحد است که باید اعضای آن در یک راستا کار کنند.

وی مبارزه و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی را مهم‌ترین راهبرد وحدت اسلامی خواند و تاکید کرد: طبیعتا وحدت یک راهبرد بزرگ و راهبرد است که زمانی دنبال خواهد شد.

باوقار با بیان این که با یک راهبرد کلان باید بتوانیم مسیری را طی کنیم که ثمره آن در واقع اتحادی بشود که جامعه اسلامی را به اهداف و آرمان‌های خود نزدیک‌تر کند، گفت: طبیعتا همگرایی مذاهب مختلف و پیروان آنها، وحدت و تقریب جامعه اسلامی را به همراه خواهدداشت.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: همه جامعه اسلامی با یک نگاه کلان، با دستیابی به یک هدف بزرگ، این مهم را در پیش بگیرند و برای رسیدن به این مهم تلاش کنند و تنازعات، نزاع‌ها را کنار بگذارند.

*س_برچسب‌ها_س*