پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مجلس افغانستان خواستار پایان سریعتر تراژدی انسانی غزه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجلس افغانستان خواستار پایان سریعتر تراژدی انسانی غزه شد

کابل - ایرنا - مجلس نمایندگان افغانستان امروز دوشنبه طی نشست عمومی و در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار پایان دادن هرچه سریعتر تراژدی انسانی در این منطقه شدند.

به گزارش ایرنا، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان گفت که حملات بی رحمانه اسرائیل به مردم فلسطین که موجب شهادت شمار زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه از جمله کودکان شده، محکوم است.

وی افزود: این حملات اذهان مسلمانان را جریحه دار ساخته و اسرائیل شدیدترین شیوه جنایت جنگی و جنایت ضد بشری را به نمایش گذاشته است.

رئیس مجلس افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد، کنفرانس کشورهای اسلامی، نهادهای حقوق بشر و کشورهای قدرتمند منطقه خواست تا هرچه سریعتر نقش مسئولانه خود را برای پایان دادن به این تراژدی انسانی ایفا کنند.

مجلس افغانستان همچنین همدردی خود را با همه قربانیان جنگ در فلسطین بخصوص نوار غزه ابراز نموده و خواهان مداخله مسئولانه سازمان ملل متحد و نهادهای جهانی جهت پایان سریعتر جنگ و خشونت میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده و تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی اقدام به پاسخگویی به این رژیم کرده و صدها موشک به سرزمینهای اشغالی شلیک کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*