پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند و موجب سالم‌سازی این حوزه باشند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین تجلیل و تکریم از ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام، اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران با حضور حاج مرتضی طاهری؛ رئیس خانه مداحان کشور، هادی سهامی؛ رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران و جمعی از شاعران و مداحان برگزار شد.

هادی سهامی؛ رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در ابتدا این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و سالروز چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه حضور 110 مداح شهر تهران در شهرداری یک ظرفیت مهم است، اظهار کرد: مداحان امروز به‌عنوان الگو در مناطق شهرداری به‌عنوان افراد امام حسینی شناخته می‌شوند.

وی به جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه مداحان باید در این مسیر فعالیت کنند، تصریح کرد: امروز اگر مداحان جهاد تبیین مورد اشاره رهبر انقلاب را انجام ندهند، باید از چه کسی انتظار داشت.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران سالم‌سازی محیط را یکی از انتظاراتی دانست که از جامعه مداحان در شهرداری تهران وجود دارد، ادامه داد: مداحان با برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی در شهرداری تهران می‌توانند نقش مهمی را در سالم‌سازی محیط و ایجاد روحیه و نشاط داشته باشند.

کمک مالی بانوان بسیجی شهرداری تهران برای آزادی زندانیان مادر جرایم غیرعمد

سهامی افزود: مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند و موجب سالم‌سازی این حوزه باشند.

وی موکب علی‌بن موسی‌الرضا علیهم‌السلام را ظرفیت مهم شهرداری معرفی کرد و گفت: این موکب به‌عنوان بزرگترین موکب ایرانی‌ها در طریق نجف به کربلاست که در هر شبانه‌روز 10 هزار زائر را اسکان و غذا می‌دهد لذا این ظرفیت شهرداری در مداحی و سخنرانی بی‌نظیر است.

مرتضی طاهری؛ رئیس خانه مداحان کشور به تجمع مداحان در این مراسم اشاره کرد و گفت: انتخاب و فراگیری و ارائه شعر خوب کار اصلی مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام است.

رئیس خانه مداحان کشور تاکید کرد: باید تعارف و رودربایستی از دیگران را کنار گذاشت؛ اگر دیگران را در زندگی و مسیر اهل بیت علیهم‌السلام موثر می‌دانیم باید بدانیم شرک در ما لانه کرده است؛ بسیاری در زندگی دچار شرک شده‌اند درحالی که تابلوی زندگی‌شان طور دیگری است.

طاهری با بیان اینکه اگر خدا را همه‌کاره بدانیم و مهر تایید اهل بیت علیهم‌السلام را داشته باشیم از کسی نمی‌ترسیم و نگرانی نخواهیم داشت، افزود: کوتاهی نسبت به وظیفه مان در اتفاقات اخیر در توئیت زدن و استوری کردن‌مان وجود داشت؛ برخی از دوستان ملاحضه و رعایت کردند و شاید برخی شأن خودشان را بر شأن اهل بیت و انقلاب ترجیح دادند و مقدم دانستند.

وی نسبت به دوقطبی‌سازی هشدار داد و افزود: دشمن وقتی نتوانست جامعه را دوقطبی کند و ناامید شد به دوقطبی‌سازی جامعه حزب‌الهی‌ها دامن زده است لذا خطر بزرگ امروز دوقطبی کردن مداحان و حزب‌الهی هاست.