پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مدرسه انستیتو ملی بازی‌سازی برای بازی‌های جدی شناختی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مدرسه انستیتو ملی بازی‌سازی برای بازی‌های جدی شناختی

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی از برگزاری مدرسه بازی‌های جدی شناختی برای توانمندسازی شرکت‌کنندگان در بخش هکاتون 1400 خبر داد

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی از برگزاری مدرسه بازی‌های جدی شناختی برای توانمندسازی شرکت‌کنندگان در بخش هکاتون 1400 خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی از برگزاری مدرسه بازی‌های جدی شناختی برای توانمندسازی شرکت‌کنندگان در بخش هکاتون 1400 خبر داد و اعلام کردکه این مدرسه تلاش می‌کند تا با مرور مقدمات و اصول فنی و شناختی در ساخت یک بازی جدی شناختی، شرکت‌کنندگان هکاتون را برای تولید پروتوتایپی از یک بازی شناختی آماده کند.

پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی که این روزها با تلاش دبیرخانه آن در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری‌اش است در گامی مهم فراخوان دعوت به ثبت‌نام در مدرسه بازی‌های جدی شناختی را که قرار است با همکاری انستیتو ملی بازی‌سازی به‌صورت آنلاین برگزار شود، منتشر کرد. همان طور که پیش از این و در فراخوان اولیه جایزه بازی‌های جدی 1400 اعلام شده بود، هکاتون این بار با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با موضوع «توانمندسازی و استعدادیابی با رویکرد شناختی» برگزار می‌شود و ستاد از برگزیدگان خود در قالب جوایز نقدی و تسهیلات حمایت خواهد کرد.

به جز این، بنیاد ملی نخبگان هم با به رسمیت شناختن هکاتون در طرح شهید بابایی، به برگزیدگان حائز شرایط خود امتیاز فعالیت نخبگی اعطا خواهد کرد و شرکت‌کنندگان می‌توانند از فرصت دریافت این امتیاز بهره‌مند شوند.

در کنار این دو، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی هم حامی هکاتون است و این سه در کنار هم بیش از 100 میلیون تومان جایزه نقدی به علاوه تسهیلات تجاری‌سازی متنوع به برندگان اهدا می‌کنند.

مدرسه‌ای برای آمادگی ساخت بازی‌های جدی شناختی

اما یک تفاوت عمده بین این دوره و دوره‌های قبلی، برگزاری مدرسه بازی‌های جدی شناختی برای توانمندسازی شرکت‌کنندگان در هکاتون به صورت آنلاین است. این مدرسه تلاش می‌کند تا با مرور مقدمات و اصول فنی و شناختی در ساخت یک بازی جدی شناختی، شرکت‌کنندگان هکاتون را برای تولید پروتوتایپی از یک بازی شناختی آماده کند. گفتنی است که شرکت در این کارگاه‌ها پیش شرط حضور در هکاتون برای استفاده از امتیاز فعالیت نخبگی است. دروس ارائه شده مدرسه در سه بخش دوره‌های فنی، دوره‌های شناختی و مباحث تکمیلی به شرح جدول زیر برگزار خواهند شد:

بخش

عنوان دوره

مدرس

شرح

فنی

آموزش برنامهنویسی با موتور یونیتی (Game Programming with Unity)

مهندس بهزاد خورسند

مقدمات و مفاهیم برنامه‌نویسی با موتور یونیتی و نحوه ساخت بازی

آموزش طراحی بازی

مهندس امیر محمدرضایی

مقدمات و مفاهیم طراحی بازی، طراحی UX/UI و نحوه طراحی بازی

شناختی

مقدمه‌ای بر مفاهیم علوم شناختی

دکتر محمود تلخابی

پیش از آغاز کارگاه‌های تخصصی، ارائه مقدمه‌ای در مورد مفاهیم علوم شناختی پیش از آغاز بخش شناختی مدرسه

عملکردهای شناختی و طراحی بازی

دکتر تارا رضاپور

مرور مولفه‌های شناختی و نحوه به‌کارگیری آن‌ها در طراحی بازی

بازی‌های شناختی: سنجش و ارتقا

دکتر محمد رستمی

نحوه ارزیابی عملکردهای شناختی و ارتقای آن‌ها

تجربه ساخت یک بازی شناختی ایرانی

دکتر هادی مرادی

مروری بر تجربه ساخت یک بازی شناختی ایرانی

مباحث تکمیلی

آنچه بنیاد ملی نخبگان از شما می‌خواهد

رضا گلشن مهرجردی

بحث در مورد خواسته‌ها و انتظارات بنیاد ملی نخبگان از ساخت بازی در راستای استعدادیابی

طراحی بازی‌های جدی، به مثابه یک کسب وکار

کاوه یزدی‌فرد

مرور مفاهیم کلیدی تجاری‌سازی و بوم کسب‌وکار

چطور در مدرسه و هکاتون ثبت‌نام کنیم؟

امکان ثبت‌نام در کارگاه‌های این مدرسه هم به شکل فردی و هم تیمی وجود دارد. اما حضور حداقل یک فرد از تیم‌ها در همه کارگاه‌ها الزامی است.

برای ثبت‌نام در مدرسه اول از اینجا در هکاتون ثبت‌نام کنید و بعد با لینکی که در انتهای فرم ثبت‌نام ارائه شده و ضمنا برای شما ایمیل هم می‌شود برای ثبت‌نام در مدرسه اقدام کنید.

اگر می‌خواهید فقط در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید، نیازی به تکمیل فرم ثبت‌نام در هکاتون نیست و برای دریافت لینک مستقیم شرکت در کارگاه‌ها با شماره 88310222-021 داخلی 415 تماس بگیرید یا با ایمیل serious.games.prize@gmail.com در ارتباط باشید.

هزینه ثبت‌نام برای شرکت در مدرسه به صورت فردی یا تیمی، مجموعا مبلغ 1.000.000 ریال است و علاقه‌مندان تا پایان مردادماه 1400 فرصت دارند تا در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند. آغاز کارگاه‌ها از چهارم شهریورماه و روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود. زمان دقیق کارگاه‌ها متعاقبا اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.