پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان: کرونا موجب کاهش هزینه‌ها شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان: کرونا موجب کاهش هزینه‌ها شده است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: بیماری کرونا موجب کاهش هزینه‌ها در سه ماه فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته شده است.

دکترعلی علیزاده روز دوشنبه در نشستی به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک گفتن این روز اظهار داشت: میانگین هزینه‌های بخش بستری در سه‌ماهه سال جاری 19 میلیارد ریال شد که این هزینه در فصل بهار سال گذشته 33 میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: این کاهش هزینه ناشی از کاهش بار مراجعه شهروندان به مراکز درمانی است و تنها شاهد افزایش هزینه در بخش آی سی یو هستیم.

وی با اشاره به نسخه نویسی الکترونیکی بیان داشت: این اقدام که در کاهش هزینه‌های مردم تأثیر مثبت دارد تا پایان سال در همه بخش‌های سلامت هرمزگان انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان بیان داشت: در حال حاضر اغلب داروخانه‌ها به سامانه نسخه پیچی الکترونیک دسترسی دارند و در اغلب مطب‌ها نیز نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود.

علیزاده اشاره کرد: برخی پزشکان نیز از ابتدای شیوع بیماری کرونا به مطب خود نرفته‌اند تا از نسخه الکترونیکی تولید کنند.

وی خاطر نشان کرد: همه بیمارستان‌ها به جز بیمارستان‌های نظامی نیز پرونده‌های خود را به صورت التکرونیکی به بیمه سلامت ارسال می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان درادامه یادآور شد: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت دنیا بوده که برگزاری مراسم و اهدا لوح تقدیر برای تجلیل و تشکر از زحمت های آنان ناکافی است چرا که

بایستی در عمل از فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران که کارشان ساعت و تعطیلی ندارد، تقدیر کرد.

*س_برچسب‌ها_س*