سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدیرکل بیمه سلامت همدان: 320 هزار نفر در این استان بیمه رایگان شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل بیمه سلامت همدان: 320 هزار نفر در این استان بیمه رایگان شدند

همدان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 320 هزار نفر از جمعیت دهک های اول، دوم و سوم این استان از مهر سال گذشته تاکنون بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات شایسته دولت مردمی سیزدهم زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه است که در این راستا تاکنون 320 هزار نفر دراین استان شامل این طرح شده اند.

وی اضافه کرد: 126 پزشک عمومی با بیمه سلامت در استان همدان قرار دارند و این افراد می توانند با مراجعه به این پزشکان از خدمات درمانی مورد نیاز بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: افراد فاقد هر گونه بیمه درمانی می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی، تماس با 1666 و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب نسبت به تکمیل پرونده برای پوشش بیمه همگانی اقدام کنند.

نیاستی ادامه داد: افرادی که به تازگی بیمه شده اند امکان استفاده از خدمات بخش خصوصی را ندارند اما با پیگیری و انعقاد قرارداد با آزمایشگاه های خصوصی و تصویر برداری درجه «آ» شهرستان های همدان، ملایر، کبودرآهنگ و نهاوند برای ساکنان این شهرستان ها امکان بهره گیری از این خدمات فراهم شده است.

وی افزود: بنابراین بیمه شدگان علاوه بر مراکز دولتی، می تواند از خدمات تشخیصی مراکز خصوصی هم استفاده کنند همچنین در صورت تامین منابع مورد نیاز این امکان برای 6 شهرستان باقی مانده فراهم می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان درباره طرح دارویار نیز گفت: این طرح از 23 تیر امسال همزمان با کشور در این استان نیز اجرایی شد تا از این طریق یارانه دارو را به جای بخش تولید به توزیع و مصرف کننده پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای دارویار برخی داروها حتی ارزان تر از گذشته عرضه می شود، افزود: اجرای این طرح آثار مثبتی بر روی اقتصاد سلامت و دارو دارد و موجب تقویت صنعت دارو، جلوگیری از کمبود دارو و قاچاق معکوس به علت برداشته شدن اختلاف قیمت ها و کاهش مصرف خودسرانه دارو می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: 232 داروخانه در این استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و همه داروخانه هم اینک این طرح را اجرایی می کنند.

به گفته وی، از دیگر اقدامات بیمه سلامت به روز کردن پرداخت مطالبات بخش درمان است به گونه ای که امسال 88 میلیاد و 300 میلیون تومان از مطالبات معوق پرداخت شده است.

یک میلیون و 135 هزار نفر از جمعیت یک میلیون 750 هزار نفری استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

برچسب‌ها