جمعه 10 فروردین 1403

مدیرکل حج و زیارت استان: اهالی فارس به مرز عراق نروند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل حج و زیارت استان: اهالی فارس به مرز عراق نروند

شیراز - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت استان فارس اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته بودن تمامی مرزها به سمت کشور عراق امسال آیین پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار نخواهد شد و از این رو، انتظار می‌رود که اهالی این استان راهی مرزهای غربی کشور نشوند.

علیرضا زینلی شنبه 29 شهریورماه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های شهروندان فارس، با اعلام این خبر عنوان داشت: گرچه پیاده‌روی اربعین در سال جاری برگزار نمی‌شود، امیدواریم در سال آینده با حذف ویروس کرونا بتوانیم در خدمت مردم باشیم. وی ابراز کرد: مردم، موکب‌داران و همه زائران به اخبار رسمی توجه کنند و به فراخوان‌های فاقد اعتبار توجه نکنند؛ چراکه حرکت‌های زائران به عراق ممنوع است و در مناطق مرزی امکانات لازم وجود ندارد؛ همچنین حضور مردم در مرز با ممانعت همراه خواهد شد؛ زیرا کشور عراق رسما اعلام کرده است که مرز را بازگشایی نخواهد کرد.

پیش از این، رییس جمهوری اسلامی ایران 22 شهریورماه جاری درباره مراسم اربعین گفت: مقامات بلندپایه عراق به صراحت به ما اعلام کرده‌اند امسال آمادگی پذیرایی از زائران اربعین ندارند البته وضعیت کرونا در عراق هم خوب نیست و گرفتار هستند و باید بتوانیم به آنها کمک کنیم. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه «امسال مراسمی با عنوان راه پیمایی اربعین نداریم»، افزود: هم راه‌پیمایی برای کربلا نداریم و هم راه‌پیمایی در ایران نداریم. البته عزاداری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای اربعین و روزهای دیگر ماه صفر برگزار می‌شود.

در سال 1398 افزون بر 170 هزار نفر زائر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سایت سماح ثبت نام کردند، بیشترین تعداد زائران استان فارس نیز در سال گذشته از مرز شلمچه به عتبات عالیات اعزام شدند. امسال، 17 مهرماه سال 1399 هجری شمسی همزمان با 20 صفر روز اربعین حسینی است.

*س_برچسب‌ها_س*