پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مرحله دوم طرح گازرسانی به بخش سوسن ایذه آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرحله دوم طرح گازرسانی به بخش سوسن ایذه آغاز شد

اهواز - ایرنا - فاز دوم طرح گازرسانی به روستاهای بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستان، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، استاندار خوزستان پنج‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: بخش سوسن در قسمت کوهستانی و سردسیر استان قرار دارد و یکی از اهداف ما اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای محروم این منطقه بوده است.

غلامرضا شریعتی اعتبار این پروژه را بالغ بر 320 میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: با شروع عملیات گازرسانی به سوسن، قفل گازرسانی به روستاهای ایذه شکسته شد، امیدواریم تمام روستاهای خوزستان یکی پس از دیگری از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی از افتتاح اولین فاز گازرسانی به سوسن در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: در 2 سال آینده بیش از 2 هزار انشعاب در این بخش نصب و 2 هزار و یکصد خانوار ساکن در منطقه تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهند گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر اساس استانداردهای وزارت نفت اگر برای هر خانوار حدود 100 تا 120 میلیون ریال هزینه شود، مجوز گازرسانی داده می‌شود افزود: این هزینه در روستاهای بخش سوسن ایذه حدود 240 میلیون ریال برای هر نفر بود و به همین دلیل از نظر قانونی امکان گازرسانی به این منطقه وجود نداشت.

وی افزود: برای حل این مشکل، جلسات متعددی با وزیر نفت برگزار و مقرر شد که ما به التفاوت هزینه گازرسانی به این روستاها را وزارت نفت از اعتبارات خود پرداخت کند.

شریعتی گازرسانی به روستاهای بخش سوسن ایذه را گام مهمی در جبران عقب‌ماندگی این منطقه دانست و تصریح کرد: این پروژه می‌تواند زیرساخت توسعه باشد البته سایر روستاهای ایذه و باغملک نیز در دستور کار گازرسانی قرار دارند تا مقداری از محرومیت آنها کاسته شود.

پروژه گازرسانی به بخش سوسن یکی از خواسته‌های دیرینه مردم این منطقه بوده‌است که فاز نخست آن اوایل دهه 90 انجام و سپس تکمیل آن به تعویق افتاد.

سوسن یکی از بخش‌های سه گانه ایذه است که در فاصله 35 کیلومتری شهر ایذه واقع شده‌است.

*س_برچسب‌ها_س*