جمعه 10 فروردین 1403

مرحله نهایی رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه در خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مرحله نهایی رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه در خراسان جنوبی برگزار شد

آخرین مرحله از رزمایش مهم امنیتی قرارگاه ثامن الائمه علیه السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها در منطقه عمومی و مرزی شاهرخت خراسان جنوبی برگزار شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه؛ با هدف تقویت و ارتقای آمادگی های رزمی و دفاعی یگان های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با گروهک های تروریستی - تکفیری، تهدیدات احتمالی و همچنین انتقال تجربه به نسل جدید پاسداران نیرو، رزمایش امنیتی قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی و مرزی شاهرخت به وسعت تقریبی 500 کلیومتر مربع برگزار شد.

در این رزمایش هفت روزه، واحدهای پهپادی، هوانیروز، زرهی، توپخانه، فاوا، یگانهای پیاده و تکاوری، همراه با واحدهای جنگ الکترونیک، عملیات ترکیبی مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی را به مرحله اجرا در آوردند.

در این رزمایش که با بهره‌گیری از آخرین تاکتیک های رزمی و استفاده از مهمات ویژه و بر اساس سریال های جنگی و کاملا شبیه سازی شده با محیط و شرایط محتمل تهدیدات انجام شد، هماهنگی و همپوشانی سیستم های مختلف مورد توجه جدی فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده قرار گرفت.

از ویژگی های ممتاز این رزمایش می توان به روحیه و توانمندی بالای رزمندگان شرکت کننده از یک سو و استقبال پرشور مردمی از واحدهای گوناگون نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی رزمایش یاد کرد که بی تردید مهم ترین عامل تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش نیز بود.