پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان ارتش آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان ارتش آغاز شد

تهران - ایرنا - آیین مرحله نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های شاغل ارتش به میزبانی نیروی زمینی از صبح امروز شنبه 24 مهرماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرهنگ مهدی میدانی رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم که با حضور چهره‌های برجسته قرآنی و مسوولین و فرماندهان این نیرو با اشاره به خدمات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه‌های فرهنگی اظهار کرد: امروز بیست و یکمین دوره مسابقات کارکنان و خانواده ارتش است که در رشته های مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم به مدت 4 روز برگزار می شود که در یکم آبان اختتامیه این مسابقات را برگزار می کنیم.

سرهنگ میدانی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 7500 نفر شرکت کرده‌اند که این مسابقات از خرداد ماه در ادارات شروع شده و امروز هم در نیروی زمینی در محل فرماندهی آماد و پشتیبانی مرکز نیروی زمینی این مسابقات برگزار می شود.

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که این مسابقات را داوران بین المللی داوری می کنند گفت: این مسابقات در دو گروه برادران و خواهران در بخش حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار می شود که بالای 15 و زیر 15 سال هستتند.

وی افزود: در مسابقه اختتامیه 216 نفر از منتخبین به عنوان برتر معرفی می شوند که به مسابقات نیروهای مسلح راه پیدا می کنند که در آذرماه ارتش میزبان مسابقات خواهد بود. امیدوارم که بتوانیم در مسابقات خواهران شاغل و کارکنان همچون سال گذشته مقام اول را به خود اختصاص دهیم.

سرهنگ میدانی با بیان این که ارتش در همه صحنه‌ها و اتفاقاتی که در کشور می افتد یکی از پیشگامان است و حضور فعال دارد گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند که باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم بر همین اساس با بررسی هایی که انجام شد 3 هزار و 340 نفر حافظ یک جزء تا کل قرآن در ارتش جمهوری اسلامی داریم.

وی افزود: سهم ارتش از آن ده میلیون نفری که رهبری فرمودند 65 هزار نفر است که توانستیم در 2 سال گذشته تا مرز 9 هزار نفر برسانیم و سال گذشته که اداره قرآن و عترت نماز ارتش به طور مستقل در سازمان عقیدتی سیاسی کار خود را شروع کرده است توانستیم حافظان ارتش را از مرز 19 هزار و 300 نفر برسانیم و در برنامه ریزی امسال چشم انداز ما 28 هزار نفر است که بتوانیم این آمار 65 هزار را در چند سال آینده به تحقق برسانیم.

سرهنگ میدانی تاکید کرد: ارتش یکی از سازمان هایی است که جزء اولین ها در برنامه های قرآنی در کشور است.

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در برنامه های قرآنی که در کشور برگزار می شود ارتش جمهوری اسلامی جزء اولین ها است.

در ادامه حجت الاسلام علی نوری رییس مرکز اداره قرآن و عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش به میزبانی نیروی زمینی است. در این دوره که مرحله نهایی مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی است نیروهای پنجگانه ارتش در آن حضور دارند.

وی افزود: بالغ بر 800 نفر از برترین و کسانی که در مراحل قبلی رتبه آورده اند در این دوره باهم به رقابت می پردازند. این مسابقات به مدت 4 روز با حضور 4 گروه داوری که یک گروه برای فرزندان پسر و سه گروه داوری برای خواهران شاغل و همسران و فرزندان دختر کارکنان ارتش برگزار می شود و در نهایت روز شنبه هفته آینده یک آبانماه اختتامیه این مسابقات برگزار و نفرات برتر معرفی می شوند.

وی تاکید کرد: این دوره با توجه به شرایط کرونایی کشور به صورت آنلاین و فضای مجازی برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*