چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

917 مرکز درمانی و تشخیصی آذربایجان‌غربی نسخه الکترونیک ثبت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
917 مرکز درمانی و تشخیصی آذربایجان‌غربی نسخه الکترونیک ثبت می‌کنند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حذف دفترچه درمانی و الکترونیکی کردن صدور نسخه از مهمترین برنامه‌های این سازمان است، گفت: در حال حاضر 917 مرکز درمانی و تشخیصی شامل مطب‌ها، آزمایشگاه، داروخانه و مراکز تصویربرداری در سطح استان نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند.

نادر نانبخش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسخه‌نویسی الکترونیک در این مراکز به صورت تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است و سپس صورت حساب این مراکز به صورت الکترونیکی به اداره بیمه سلامت ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

نانبخش اظهار داشت: کاهش خطای نسخه خوانی ناشی از بدخطی پزشک، فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه و کوتاه‌تر شدن فرآیند پرداختی به موسسه‌ها از مزیت‌های این طرح است.

به گفته وی الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال 1393 اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و 900 هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

*س_برچسب‌ها_س*