جمعه 10 فروردین 1403

مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است

اهواز - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در خوزستان در چند روز اخیر کاهشی شده اما هنوز فوتی‌های کرونایی استان از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز جمعه در گفت و گو با سیمای استانی خوزستان با بیان اینکه سیر کاهشی روند بیماری در این استان شکننده است بیان کرد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان در مقیاس خوشبینانه پایین تر از 60 درصد است و در حاشیه شهر و بازارچه‌ها به مراتب از این درصد نیز پایین تر است.

وی با اشاره به پیدا شدن نوع‌های جهش یافته ویروس کرونا در کشور افزود: نمونه‌هایی از ویروس کرونای آفریقایی، هندی، دو رگه هندی - کالیفرنیایی به همراه کرونا نوع انگلیسی که نوع غالب کشوری است، مشاهده شده که به مصونیت حاصل از واکسیناسیون مقاوم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه به روزهای آخر ماه مبارک رمضان و ایام عید فطر نزدیک می‌شویم انتظار داریم پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی افزود: در این روزها که کشور و بسیاری از شهرستان‌های خوزستان به رنگ قرمز و نارنجی است، دید و بازدید عید فطر، خریدها، تجمع در بازارچه‌ها و رفتن به دیدار بزرگان که از رسوم بسیار خوب مردم استان است در شرایط فعلی خطرناک و باعث انتقال بیماری می‌شود.

علوی بیان کرد: یکی از مواردی که باعث روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان می‌شود، باورهای غلط است که متاسفانه این روزها با رواج کلیپ‌های جعلی و تبلیغات سوء در فضای مجازی مردم را از رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌دارند.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، 11 شهرستان نارنجی و 9 شهرستان زرد هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*