جمعه 31 فروردین 1403

مسابقه فرهنگی الماس‌های درخشان ویژه آزادگان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقه فرهنگی الماس‌های درخشان ویژه آزادگان برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - مسابقه فرهنگی «الماس‌های درخشان» به مناسبت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان سرافراز به کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسابقه فرهنگی «الماس‌های درخشان» با هدف آشنایی مخاطبان با ایثار و مقاومت آزادگان سرافراز و الگوهای مقاومت کشور در دوران اسارت توسط اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

برای این مسابقه فرهنگی 10 سؤال با موضوعات مرتبط با آزادگان کشور طراحی شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه از بیستم مرداد تا بیست و ششم مرداد که با سالروز ورود آزادگان به کشور مصادف است فرصت دارند تا به پرسش‌ها پاسخ دهند و در پایان این فرصت اسامی 50 برگزیده اعلام خواهد شد. گفتنی است شرکت در مسابقه فرهنگی «الماس‌های درخشان» برای عموم آزاد است و تمام مخاطبان از سراسر کشور می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

سال 1369 سالی پر تلاطمی برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز 26 مرداد سال 1369 بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.

روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در 22 مرداد 69 تشکیل شده بود، تبادل حدود 50 هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاههای دیگر برعهده گرفت. با این تفاوت که اسرا آنها نظامی بودند و اسرای ما بیشتر بسیجی و غیرنظامی.

آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.

امروز روز شادی ملت است، روزی که نه تنها خانواده های آزادگان خوشحال شدند بلکه تمام آزادگان جهان شاد بودند.

*س_برچسب‌ها_س*
مسابقه فرهنگی الماس‌های درخشان ویژه آزادگان برگزار می‌شود 2