پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، دو موضوع اصلی در انتخابات کارآمد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، دو موضوع اصلی در انتخابات کارآمد است

تهران - ایرنا - رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انتخابات کارآمد و اثربخش انتخاباتی است که، از دو ویژگی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح برخوردار باشد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در همایش مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در مرکز آموزش 01 شهدای وظیفه نزاجا گفت: هر انتخاباتی به ویژه انتخابات ریاست جمهوری پدیده‌ای بسیار مهم در کشور است که جایگاه و نقش تأثیرگذار آن در انسجام، امنیت ملی و تولید قدرت در برابر قدرت‌های خارجی بر هیچکس پوشیده نیست. کشوری که انتخابات قدرتمند نداشته باشد رئیس جمهور مقتدری هم نخواهد داشت و در نتیجه به کشوری ضعیف که همواره مورد ظلم و تحقیر است تبدیل خواهد شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: نبود رییس جمهوری قوی و ساختار مدیریتی منسجم منجر به ضعف کشور می‌شود. برگزاری انتخابات قوی و پرشور برای ریاست جمهوری، امنیت، اقتدار، اعتماد به نفس بالا، صلابت، شجاعت و امید را به همراه دارد. انتخابات پرشور آبرو و امنیت ملی را به همراه دارد و ملتی که قصد دارد روی پای خودش بایستد باید در انتخابات مشارکت پر شور داشته باشد. اگر اینگونه نباشد دیگران بر اساس منافع خودشان برای آن کشور تصمیم می‌گیرند.

محمدحسنی ادامه داد: انتخاباتی، اقتدار، آبرو و قدرت ملی را به ارمغان خواهد آورد که کارآمد و اثر بخش باشد و انتخابات کارآمد و اثربخش نیز از دو ویژگی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح برخوردار است. مشارکت حداکثری یعنی صد در صد کسانی که حق رأی دارند در انتخابات شرکت کنند و آن را یک وظیفه ملی، اخلاقی، دینی و سیاسی بدانند. شرکت حداکثری در انتخابات از هر زاویه‌ای که دیده شود یک وظیفه است.

وی خاطرنشان کرد: دست یابی به هر دستاورد ارزشمندی نیازمند رعایت قاعده و قوانین آن موضوع است و از ویژگی های داشتن کشوری قدرتمند شرکت حد اکثریت در انتخابات است. هر کسی که در انتخابات شرکت نکند یعنی عدم اهمیت خود و کشورش را فریاد می‌زند در حالی که شرکت در انتخابات یک وظیفه واجب برای آحاد ملت است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دستاوردهای مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: جلوگیری از طمع‌ورزی و دست‌اندازی دشمن به منافع ملی و بالا بردن قدرت مذاکره کشور در مجامع و سازمان‌های بین المللی رابطه مستقیمی با تعداد رأیی دارد که از صندوق‌ها بیرون می آید. با مشارکت حداکثری، دشمن می فهمد که کشور صاحب دارد در نتیجه عدم شرکت حداکثری در انتخابات نوعی خودزنی سیاسی برای یک ملت به شمار می رود.

محمدحسنی دومین ویژگی انتخابات کارآمد و اثربخش را انتخاب اصلح دانست و اظهار کرد: اولین ویژگی برای انتخاب اصلح این است که رییس جمهور باید کفایت و مدیریت خوبی در اداره کشور داشته باشد زیرا رئیس جمهور، شخص دوم کشور است. ویژگی دوم رئیس جمهور اصلح این است که باید با ایمان و خداترس باشد. رئیس جمهور با ایمان لحظه ای از خدمت به مردم غفلت نمی کند، مسائل و مشکلات کشور مانند تورم برایش مهم است. فرماندهی کل قوا (حفظه الله تعالی) می فرماید: «رئیس جمهور باید با ایمان باشد، رئیس جمهور بی ایمان کشور و مردم را می‌فروشد».

وی اظهار کرد: سومین ویژگی انتخاب اصلح رئیس جمهور ضد فساد بودن و عدالت خواهی است. رئیس جمهور غیرعادل تبدیل به طاغوت می شود، اشرافی گری و شهرت زدگی برایش مهم نخواهد بود و فقط به آسایش و راحتی خودش فکر می کند در حالی که رئیس جمهور باید همه شهرهای کشور را به یک چشم ببیند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمدی های داخلی، اعتقاد به جوانان کشور، مردمی بودن، امیدواری نسبت به آینده و عدم دوتابعیتی بودن را از دیگر مولفه های مهم ویژگی یک رئیس جمهور اصلح دانست و گفت: رئیس جمهور نباید خودش و فرزندانش دو تابعیتی باشند. دو تابعیتی یعنی کسی که دو وطن دارد و در وطن دوم قسم و سوگند یاد کرده که در صورت تهدید و خطری برای کشور دوم با همه دارایی و جان خود از آن کشور دفاع کند. البته مهاجرت به خودی خود عیبی ندارد و ممکن است باعث پیشرفت نیز باشد به شرط اینکه کسی که مهاجرت می کند انقلابی و ایرانی بماند و تصمیماتی بر ضد کشور و به نفع دشمن نگیرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*