پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مشارکت 500 خیر، واقف و هنرمند نیکوکار بین‌المللی در جایزه مصطفی (ص)

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت 500 خیر، واقف و هنرمند نیکوکار بین‌المللی در جایزه مصطفی (ص)

تهران - ایرنا - مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: تاکنون این جایزه از مشارکت بالغ بر 500 خیر، واقف و هنرمند نیکوکار در سطح بین‌الملل جهت تامین منابع جوایز ادوار گذشته و فعالیت‌های خویش بهره برده است.

به گزارش خبرنگار آموزش ایرنا، مهدی صفاری نیا عصر پنجشنبه در مراسم اعطای چهارمین جایزه مصطفی (ص) در تالار وحدت تهران که با حضور بیش از 50 دانشمند از 15 کشور جهان در حال برگزاری است افزود: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به پشتوانه حمایت خیرین و حامیانی نیک‌اندیش و آینده‌نگر، تاکنون از مشارکت بالغ بر 500 خیر، واقف و هنرمند نیکوکار در سطح بین‌الملل جهت تامین منابع جوایز ادوار گذشته و فعالیت‌های خویش بهره برده است، حمایت هنرمندان، در پایه‌گذاری موزه هنر مصطفی (ص) همراهی نمایندگان و سفیران جایزه در کشورهای جهان و بیش از 200 همیار جایزه از کشورهای جهان و اهدای منابع مالی توسط اعضای جامعه خادم‌المصطفی، در قالب صندوق تامین مالی جایزه، پایه‌های این حرکت علمی - فرهنگی را تقویت کرده است.

وی بیان کرد: این حرکت مردمی در استحکام بنیان‌های دانش، ثمره‌ای داشت تا برنامه‌هایی از آن را در غنای چهارمین «هفته‌ی جایزه» با حضور بیش از 50 شخصیت علمی و فناوری از 15 کشور جهان از روز دوشنبه 26 مهرماه شاهد بوده ایم.

صفاری نیا گفت: در این مهم تلاش شده تا از جامعه‌ای که بر محور برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام گردهم آمده‌اند، در راستای تدبیر بر حل مسائل کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی شود که در قالب برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) با همکاری 14 مرکز علمی و فناوری در ایران و برنامه‌های همگانی‌سازی علم، همچون نشست‌های کافه‌های علم وآشنایی بیشتر مدعوین هفته جایزه با توانمندی‌های علم و فناوری در قالب برخی بازدیدها تقویت شده است.

وی یادآور شد: بنیاد علم و فناوری مصطفی تاکنون در بنا نهادن شبکه‌ای قریب به 6500 نفر از اصحاب علم و فناوری از 50 کشور و تعامل با 910 مرکز معتبر بین‌المللی، زمینه توسعه همکاری‌های علمی و فناوری را در قالب برنامه استپ فراهم آورده است. برنامه‌ای که در کنار دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، به ارائه فرصت‌های تحقیقاتی کاربست - محور، نزد اساتید و دانشمندان برجسته‌ی بین‌المللی می‌پردازد و تاکنون 13 دوره از این نوع نشست‌های علمی و فناوری در چهار کشور اسلامی برگزار شده است.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) حوزه‌های ظرفیت‌سازی در قالب رقابت علمی کنز؛ که بستری برای حل مسئله با روش‌های علمی و فناورانه با تمرکز بر دانشمندان جوان پایه‌گذاری شده است، تاکنون بالغ بر 1000 متقاضی را از 15 کشور با خود همراه داشته است.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) یادآور شد: در تقویت بنیان‌های تولید علم و توسعه فناوری، رهبران آینده را باید از نوجوانی و کودکی دریافت که برنامه دانش‌آموزی نور در 4 دوره از عمر خویش بیش از 15000 مخاطب را شریک خویش کرده است، در حصول اهداف این جایزه‌ی جهانی؛ لازم است که گفتمانی بر پایه‌های علم نافع در کشورهای اسلامی جریان یابد؛ که همراهی رسانه‌های جمعی و تخصصی و محافل ترویج علم، با مشارکت فعال رسانه‌های علمی و عمومی معتبر در سطح بین‌الملل در ادوار مختلف قوت گرفته است تا به برکت این حرکت بزرگ؛ مسیر رشد جوامع اسلامی بیش از پیش تقویت و بارور گردد.

وی گفت: این بنیاد امید دارد تا در اتحاد و هم‌افزایی با شما اصحاب علم و عمل، با تکیه بر بنیان‌های اخلاقی و فرهنگی که از تمدنی طلایی در جهان اسلام وامدار است و به برکت دانش و سرمایه‌های علم و فناوری در جهان اسلام، باری دیگر اوجی بر رستاخیز علمی سازیم و قله‌های دانش را فتح و مرزهای کنونی علم را درنوردیم تا احیای تمدنی فاخر را زمینه‌ساز باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*