دوشنبه 9 مهر 1403

مشهد نباید به پارکینگ عمومی متحرک تبدیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشهد نباید به پارکینگ عمومی متحرک تبدیل شود

مشهد - ایرنا - مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: باید با مردم شفاف صحبت کرد و مردم بدانند شهر مشهد جایگاه ویژه ای در اقلیم سرزمینی کشور دارد و نباید به پارکینگ عمومی متحرک تبدیل شود.

تورج همتی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشهد شهری ملی و بین‌المللی است و از جنبه‌های گوناگون و به خصوص موضوعات زیست محیطی باید مورد توجه باشد.

وی با بیان این که کمبود منابع آبی از دغدغه های این کلانشهر است ادامه داد: باید به سمتی برویم که در سال 99 استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز در مشهد به صفر برسد و از ظرفت فاضلاب شهری استفاده کنیم. دشت مشهد دشت خاصی است و فرونشست در این دشت شرایط ویژه‌ای دارد. مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: از لحاظ مباحث تعادل بخشی باید به سمت استفاده از آبهای غیرمتعارف برویم و نباید انتقال آب از غرب به شرق یا غرب به شرق داشته باشیم. همتی با اشاره به ساماندهی کشف رود افزود: در حوزه کشف رود مجموعه شهری به کمک مدیران استانی آمده و اقدامات خوبی در حال انجام است. وی ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست سامانه حمل و نقل سبز در مشهد نیز باید تسریع شود و مطالعات سیاهه انتشار آلودگی هوا به سرانجام برسد. مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در توسعه صنایع نیز در حوزه کارگاه‌های مزاحم، موافقت محیط زیست کشور برای ایجاد شهرک صنعتی در فریمان را اخذ کرده‌ایم تا فشار از غرب به شرق منتقل شود. همتی با بیان این که از سال گذشته هیچ نیروگاهی در مشهد از سوخت مازوت استفاده نمی کند افزود: باید سیاستهای بازیافت زباله را توسعه داد همچنین سیاستی در کلانشهرها برای دفن زباله نداریم که باید به این مهم توجه شود.

*س_برچسب‌ها_س*