جمعه 7 اردیبهشت 1403

مشکلات اقتصادی اگر چاره نشود تصویر ناکارآمدی از نظام شکل می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات اقتصادی اگر چاره نشود تصویر ناکارآمدی از نظام شکل می‌گیرد

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی مردم ناکارآمدی برای نظام کارآمد جمهوری اسلامی را به تصویر می کشد که باید برای آن چاره اندیشی اساسی کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی وی در مطلبی که با عنوان خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در فضای مجازی منتشر کرد آورده است: امروز مشکل ما این است که از یک طرف ما در جریان عمر 42 ساله انقلاب اسلامی، تعالی، تکامل و پیشرفت‌هایی مشاهده می‌کنیم که نظام ما را سرآمد همه نظام‌های مدیریتی در جوامع دنیا نشان می‌دهد اما از آن طرف با دردها و مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه خودمان رو به رو هستیم. وی افزود: وضع امروز ما به گونه ای است که از یک طرف آن اقتدار و پیشرفت و از این طرف نیز این استیصال معیشتی و اقتصادی، بی بند و باری فرهنگی و نابسامانی فضای مجازی را شاهد هستیم. آیا مردمی که بزرگ‌ترین قدرت های استکباری از موشک‌ها و صنایع دفاعی هوا و فضای او می‌لرزد، باید این طور زندگی کنند؟ امام جمعه مشهد گفت: امروز مشکلات اقتصادی و مضیقه‌های معیشتی که اقشار جامعه ما را مستأصل کرده، معلول نگاه به بیرون، غرب‌زدگی و اتکای به استکبار است. علم الهدی افزود: امیدواریم عزیزان ما در نهادهای مختلف مسوولیتی، دولت، مجلس و قوه قضاییه بیایند در مقابل این مدیریت‌های اشرافی و رانتی بایستند و این مدیریت‌ها را ساقط کنند.

نماینده ولی فقیه در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش با اشاره به رحلت آیت الله محمد یزدی افزود: از دست دادن ایشان غم و ضایعه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است چرا که وی یک سرمایه گران برای این انقلاب و نظام بود. علم الهدی با تشریح ویژگیها و نقش کلیدی آیت الله یزدی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: او شخصیتی بود که در تمام دوران عمر خویش با صلابت و قدرت در عرصه‌های مختلف در جبهه انقلاب هم در عرصه مبارزات و هم در مراحل سازندگی می‌درخشید

وی اضافه کرد: این عالم بزرگ انسانی عنصری امیدبخش در جامعه دینی ما در دوران قبل از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی بود و بعد از پیروزی انقلاب، سرمایه ارزشمندی در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری به شمار می رفت.

*س_برچسب‌ها_س*