یک‌شنبه 8 مهر 1403

مشکلات قایقرانی خوزستان با نصب اسکله در اهواز برطرف می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات قایقرانی خوزستان با نصب اسکله در اهواز برطرف می‌شود

اهواز - ایرنا - رییس هیات قایقرانی خوزستان معتقد است که نصب و راه‌اندازی اسکله قایقرانی در رودخانه کارون در مقطع اهواز کمک موثری به حل مشکلات این هیات می کند.

جلال دریس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بیشترین تمرکز ما در بحث راه‌اندازی اسکله است زیرا مشکل قایقرانی استان با این موضوع گره خورده است. ما شهرهایی در استان داریم که زیرساخت خوب و مطلوبی دارند اما چون نتوانستیم زیرساختی برای اهواز مهیا کنیم همچنان با ضعف در این رشته مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت خوب هیات قایقرانی در مرکز استان گفت: خوشبختانه تمام اقدامات لازم را انجام دادیم و تنها نیاز به خرید اسکله داریم، اسکله قایقرانی سازه ای است که میتوان در عرض یک ماهه آن را آماده و نصب کرد. مشکل اداره کل ورزش و جوانان این بود که مجوز نصب اسکله به آنها داده نمی شود که با پیگیری‌های هیات و همکاری سازمان آب و برق استان این مجوز را دریافت کردیم همچنین با همکاری شهرداری کار لایروبی را انجام دادیم. اکنون بخش عمده ای از کار انجام شده است و تنها باید اسکله خریداری شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تنها راه اندازی اسکله قایقرانی است تا این ورزش همچنان در استان فعال باشد گفت: ما به دنبال یک کار هزینه بر و رویایی نیستیم بلکه انتظار داریم که نصب اسکله با هر هزینه ای در سال جاری انجام شود. قرار شد در روزهای آینده جلسه‌ای در این خصوص با مدیرکل ورزش و جوانان استان داشته باشیم و این مشکل برطرف شود.

دریس افزود: اکنون تمام ورزش‌هایی که در استان فعالیت می کنند از زیرساخت خوبی برخوردار هستند اما در رشته قایقرانی تاکنون یک ریال هزینه زیرساخت توسط اداره کل ورزش استان انجام نشده و هر چه بوده توسط ارگان های دیگر صورت گرفته است. استان بوشهر زمانی اصلا قایقرانی نداشت اما در طول چند سال اخیر با همکاری استاندار و دیگر مسئولانشان علاوه بر راه اندازی اسکله، باشگاه قایقرانی تاسیس کردند.

وی با بیان اینکه اکنون 300 ورزشکار فعال و سازمان یافته زیر نظر هشت هیات شهرستانی در استان فعالیت میکنند گفت: رشد مدال آوری، میزبانی از اردوهای تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری کلاس های دانش افزایی مربیان و داوران مهمترین برنامه های ما در سال جاری است.

*س_برچسب‌ها_س*