جمعه 10 فروردین 1403

مصرف برق امروز از 66 هزار مگاوات عبور می‌کند / همراهی مردم شرط برای عبور از یک ماه باقی مانده از دوره گرما

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصرف برق امروز از 66 هزار مگاوات عبور می‌کند / همراهی مردم شرط برای عبور از یک ماه باقی مانده از دوره گرما

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مصرف برق امروز از 66 هزار مگاوات عبور کند، گفت: از نیمه خردادماه تا کنون 60درصد از دوره سخت را با همراهی و همکاری مردم عزیز بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به هشدار وزیر نیرو در خصوص افزایش مصرف برق در کشور، اظهار کرد: از نیمه خرداد تا کنون 60 درصد از دوره سخت را با همراهی و همکاری مردم عزیز بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: طبق پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، نیاز مصرف برق امروز سه‌شنبه به میزان 66 هزار و 200 مگاوات خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است، روز عاشورا میزان نیاز مصرف برق کشور به میزان 54800 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که عدد 49600 مگاوات برای روز تعطیل ثبت شده بود، افزایش مصرف 10 درصدی را نشان می‌دهد.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به تداوم و ماندگاری هوای گرم با افزایش مصرف برق و درنتیجه افزایش بار شبکه که منجر به فشار مضاعف به نیروگاه‌ها می‌شود روبرو خواهیم شد، لذا از کلیه هموطنان درخواست می‌شود جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی در ساعات اوج مصرف که از ساعت 12 تا 18 و 20:30 تا 23 است، از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق اظهار داشت بیان کرد: برای سپری شدن باقیمانده روزهای گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد 25 تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

برچسب‌ها