شنبه 1 اردیبهشت 1403

مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد 8 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد 8 درصد افزایش یافت

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار وزارت نیرو، میزان رشد مصرف در ساعات اوج بار در این استان، هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

داوود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان رشد مصرف برق در استان برای ما نگران کننده بوده و مصرف برق در ساعات اوج بار شب ها نسبت به اوج بار روزها در این استان افزایش داشته است. وی افزود: مصرف برق در ساعات اوج بار در شب ها از مرز 416 مگاوات عبور کرده و همچنین میزان مصرف برق در روزها در ساعات اوج بار از مرز 411 مگاوات گذشته است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان مگاوات افزایشی در این استان در ساعات اوج بار مصرف از 31 مگاوات تا 36 مگاوات رشد مصرفی را نشان می دهد.

راهزادی عنوان کرد: بیشترین مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان گچساران با 157 مگاوات و شهرستان های بویراحمد و دنا با 101 مگاوت در جایگاه دوم مصرف این استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: کمترین میزان مصرف برق در استان مربوط به شهرستان چرام با 25 مگاوات بوده است.

افزون بر 262 هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که حدود 50 درصد از آنها در شهرستان های 6 گانه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*