جمعه 10 فروردین 1403

معاون اجرایی ارتش: به هر گونه تجاوزی پاسخ قاطع و کوبنده می‌دهیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون اجرایی ارتش: به هر گونه تجاوزی پاسخ قاطع و کوبنده می‌دهیم

تهران - ایرنا - معاون اجرایی ارتش با تاکید بر این که پیروزی‌ها و خودباوری‌های کشور ما موجب عصبانیت دشمنان شده است، گفت: به هر گونه تجاوزی پاسخ قاطع و کوبنده می‌دهیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در بازدید از غرفه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن گرامیداشت چهلمین ساگرد دفاع مقدس اظهار کرد: هر چه داریم از برکات دوران دفاع مقدس است.

معاون اجرایی ارتش ادامه داد: امام راحل فرمودند که جنگ خود یک دانشگاه است و جوانان ما با حضور در جبهه و دفاع مقدس فارغ التحصیل و با دست پر از آن بیرون آمدند.

سرتیپ محمودی یادآور شد: ما در دوران جنگ سلاح و مهمات نداشتیم اما با همت جوانان ایرانی به دستاورهای زیادی در حوزه ساخت سلاح و مهمات دست پیدا کرده و به خودباوری و خوداتکایی رسیدیم.

وی با بیان اینکه به خواست خدا و اراده جوانان در همه زمینه ها پیشرفت کردیم، افزود: با رهنمودهای حکیمانه امام راحل و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و مدیریت جهادی به پیشرفت های خوبی در زمینه ساخت موشک، مهمات و دیگر تجهیزات رسیدیم و پیروزی‌ها و خودباوری‌ها موجب عصبانیت دشمنان شده است.

سرتیپ محمودی تصریح کرد: در روز 31 شهریور سال 59 وقتی دشمن از وضعیت انقلابی ما سوء استفاده کرد، بلافاصله ارتش دلاور و قهرمان ایران با نیروهای خود در عمق خاک دشمن عملیات‌های مختلفی انجام داد و بخش‌های حیاتی و قلب دشمن را نابود کرد.

معاون اجرایی ارتش افزود: دشمن باور نداشت که بتوانیم جواب دندان شکن به آنها دهیم، اما به همت فرماندهان ارتش عملیات های گشتی و رزمی در اندازه های مختلف طراحی شد و موفقیت‌های بزرگی برای کشور بدست آمد.

وی گفت: دشمن در دوران دفاع مقدس با کمک غربی‌ها و سازمان ها و نهادهای بین الملل به دنبال تصرف شهرهای ایران بود اما دیدیم که با رهنمودهای امام راحل و حضور جوانان ایرانی، 8 سال زمین‌گیر شد و بسیاری از مناطق حساس خود را از دست داد.

معاون اجرایی ارتش تصریح کرد: ارتش با حضور شبانه روزی در دوران دفاع مقدس و همه عملیات‌ها حضور داشت و به همراه سایر نیروهای مسلح، پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

سرتیپ محمودی خاطر نشان کرد: امروز باید حواسمان جمع باشد، چرا که دشمن در حال طراحی ضربه زدن به ایران اسلامی است، خوشبختانه ارتش قهرمان این آمادگی را دارد در هر زمانی که اگر دشمن بخواهد تحرکی علیه کشور ما انجام دهد، با تمام قوا و قدرت در آنسوی مرزها پاسخ دشمن رابدهد.

وی با بیان اینکه ارتش از هوشمندی، امکانات و تجهیزات کاملا بومی برخوردار است، اظهار کرد: این خودباوری را جوانان ایرانی دارند تا به هرگونه تجاوزی پاسخ قاطع و کوبنده ای دهیم.

معاون اجرایی ارتش درباره نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت گفت: نمونه ای از دستاوردهای تحقیقاتی، فرهنگی، تجهیزات دفاعی، دانشگاهی و بصیرتی را در این نمایشگاه شاهد هستیم و شعار ما می توانیم را در همه غرفه ها به خوبی مشاهده می‌کنیم.

سرتیپ محمودی یادآور شد: در این نمایشگاه دستاوردها و مدیریت جهادی را دیدیم که دوران دفاع مقدس و دیگر مقاومت‌ها، چگونه توسط شهیدانی همچون صیاد شیرازی‌ها و قاسم سلیمانی‌ها مدیریت شد تا بازدید کنندگان و جوانان از آن بهره مند شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*