جمعه 31 فروردین 1403

معاون استاندار اردبیل: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار اردبیل: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در این استان نگران‌کننده بوده و شهروندان باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری خرج دهند.

بهروز ندایی روز یکشنبه در جلسه بررسی ظرفیت‌های بسیج استان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با وجود تعطیلی تالارها و مساجد همچنان مراسم عروسی و عزا در پارکینگ آپارتمان‌ها و منازل بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

او بیان کرد: براساس آمار و تحقیقات انجام گرفته برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، عمده علت ابتلای مردم به ویروس کرونا بوده است و امیدواریم مردم راضی نشوند برگزاری مراسم عروسی به عزای خانواده‌ای بدل شود.

ندایی هشدار داد: بیماری کرونا اگر در فصل تابستان کنترل نشده و استان به وضعیت سفید باز نگردد، با آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری فصلی آنفولوانزا، با بحران جدی روبرو خواهیم شد و بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در ایام جاری و ماه‌های پیش رو خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی را متوجه استان خواهد کرد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های سپاه و بسیج استان در پیشگیری و کنترل این بیماری، اظهار کرد: بسیج استان از قابلیت فراوانی در فرهنگ سازی، نظارت و اطلاع رسانی برخوردار بوده و با بهره گیری از استعداد پایگاه های مقاومت بسیج محلات و ادارات می تواند تاثیرگذار در مهار بیماری باشد.

سرهنگ عبدی معاون هماهنگی فرماندهی سپاه استان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سپاه استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بیان کرد و گفت: سپاه و بسیج استان با همه امکانات و توانمندی‌های خود از اولین روز شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و مسئولان استان بوده است.

وی تولید ماسک، کمک‌های مومنانه، ایجاد نقاهتگاه، خدمات درمانی، پشتیبانی، لجستیکی و امنیتی، تامین نیروی انسانی متخصص، ایجاد پایگاه های سلامت و غربالگری، گندزدایی معابر و اماکن را از جمله اقدامات و فعالیت سپاه در این راستا برشمرد.

در حال حاضر 232 مورد بستری در بیمارستان های استان ثبت شده که 42 نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

*س_برچسب‌ها_س*