شنبه 1 اردیبهشت 1403

معاون استاندار همدان: 935 اثر به جشنواره ملی «اذان منتظران» ارسال شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار همدان: 935 اثر به جشنواره ملی «اذان منتظران» ارسال شده است

همدان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: 935 اثر در سه محور علمی، ادبی و هنری از سراسر کشور برای شرکت در این رویداد فرهنگی تاکنون به دبیرخانه جشنواره ملی اذان منتظران در استان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، «مهدی باب الحوائجی» روز پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سراسری «اذان منتظران» استان همدان، اظهار داشت: با توجه به دعوت‌نامه ارسالی به سراسر کشور، بیشترین تعداد آثار دریافتی مربوط به استان های گلستان با 28.5 درصد و همدان با 21 درصد است و لرستان، مرکزی، کرمانشاه و تهران نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از آثار ارسالی در حوزه نقاشی، 10 درصد عکس و داستان، هفت درصد شعر، 4.2 درصد خاطره نویسی، سه درصد مستند و 2.5 درصد نیز مقاله هستند، افزود: 466 دانش آموز از سراسر کشور با ارسال آثار خود حضور گسترده و با نشاطی را در این جشنواره ملی به نمایش گذاشته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده از آثار ارسالی، 55 درصد شرکت کنندگان در این جشنواره زن و 45 درصد نیز مرد هستند.

باب‌الحوائجی برگزاری این رویداد نورانی را یک افتخار معنوی برای استان همدان دانست و با اشاره به تاکید استاندار برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد، اظهار داشت: به طور قطع برگزاری این جشنواره فضای معنوی و اثرات وضعی خاصی را در سطح استان ایجاد می کند به نحوی که اجرای این رویداد مهم ملی و معنوی در استان را به فال نیک می‌گیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این رویداد اقدامات و برنامه ریزی های مناسب و منسجمی انجام شده است، گفت: انجام تبلیغات در بخش های محیطی، رسانه‌ای و فضای مجازی، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای تبلیغات و تببین اهداف برگزاری جشنواره و همچنین ایجاد لینک مربوطه با لگوی جشنواره در پایگاه های خبری و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره است.

سایت های دولتی و اجرای سرود در میادین شهر و پیاده راه بوعلی در روز اختتامیه از برنامه های پیش بینی شده این جشنواره است.

باب الحوائجی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری آیین های ویژه همزمان با اختتامیه این جشنواره در سطح شهر همدان، گفت: فعالیت ها و اقدامات دستگاه های اجرایی استان همدان در راستای مشارکت و همراهی برای برگزاری باشکوه و هرچه بهتر این رویداد مهم و معنوی بررسی و ارزیابی خواهد شد.

به گفته وی، همچنین تمامی آثار ارسالی به این جشنواره نیز پس از اختتامیه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به منظور استفاده همه افراد در سراسر کشور به صورت کتاب تهیه و چاپ می شود.

حجت الاسلام «سیدمرتضی حسنی حلم» دبیر جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران نیز دراین نشست گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را در سه محور علمی (پایان نامه ها، مقالات و تحقیقات و پژوهش های علمی با موضوع فلسفه آثار و کارکردهای اذان)، ادبی (داستان، خاطره و شعر) و هنری (موشن گرافی، کلیپ و مستند کوتاه، خوشنویسی، نقاشی و عکاسی) تا 12 ماه جاری به دبیرخانه جشنواره و به نشانی اینترنتی http://azan.namaz.ir ارسال کنند.

وی افزود: کار داوری مقالات و آثار ادبی از پنجم بهمن آغاز شده و کار بررسی آثار هنری ارسالی به این جشنواره نیز از 13 بهمن آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه سایت جشنواره ملی اذان منتظران نیز به صورت کامل تشریح و بخش های آن معرفی شد.

آیین اختتامیه جشنواره ملی «اذان منتظران» 25 بهمن ماه در همدان برگزار می شود.

برچسب‌ها