یک‌شنبه 8 مهر 1403

معاون بهداشت دیلم: ماسک محافظی ایمن برابر کرونا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون بهداشت دیلم: ماسک محافظی ایمن برابر کرونا است

گناوه - ایرنا - معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان دیلم استان بوشهر گفت: استفاده از ماسک علاوه بر اینکه برای خود فرد به عنوان یک وسیله محافظت کننده عمل می‌کند اطرافیان را نیز در مقابل این ویروس مصون می‌کند.

انتقام عزیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ابتلای نزدیک به 20 درصد افراد جامعه به این بیماری و وجود تعداد زیادی ناقل بدون علائم، استفاده از ماسک محافظ خوبی در مواجه با این ویروس است.

وی گفت: به علت تجمع و ازدحام جمعیت در سطح شهر و اماکن در صورت رعایت نکردن فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک وسیله محافظت کننده خوبی است که باید مردم به آن اهمیت دهند.

وی افزود: استفاده و پوشیدن ماسک برای افراد پرخطر بخاطر عوارض شدید بیماری در آنها خیلی مهم و نباید کوتاهی کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم بیان کرد: درباره معضلات و راهکارهای مقابله با کرونا بارها از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و کارکنان شبکه اطلاع رسانی شده و در هیچ مقطعی سابقه نداشته در مورد یک معضل بهداشتی این چنین آگاهی بخشی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه درصد بسیار کمی از مردم شهرستان استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت می‌کنند و بنظر می‌رسد برخی هنوز متوجه وخامت وضعیت فعلی نیستند.

عزیززاده گفت: در این برهه که بیماری کرونا کل جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده وقت مناسبی برای برگزاری مراسم عروسی و ختم با ازدحام بالا نیست.

وی افزود: ویروس کرونا به شدت سرایت پذیر است و حداقل به ازای هر مورد مثبت شناسایی شده 10 نفر مبتلای بدون علامت در جامعه وجود دارد. معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: شناسایی موارد مثبت در شهرستان یکی از نقاط قوت همکاران در شبکه است اما به علت ناقل بودن بدون علامت تعداد زیادی از افراد جامعه، این شناسایی 10 درصد از افراد واقعی مبتلا در جامعه است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بیشترین افراد در معرض خطر کرونا پرسنل شبکه بهداشت و درمان هستند، مردم نباید بگذارند در این مجموعه و ارایه خدمات رسانی شهرستان اتفاقی بیافتد.

عزیززاده افزود: مردم شهرستان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا با همکاری و مشارکت همدیگر بتوانیم روند ابتلا و بستری بیماران کرونا را کاهش و در نهایت مرگ و میر کمتری داشته باشیم.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر تاکنون 64 بیمار و 2 فوتی کرونایی داشته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*