جمعه 10 فروردین 1403

معاون وزیر بهداشت: فارس هم راستای اقدامات جهانی با کرونا مقابله کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون وزیر بهداشت: فارس هم راستای اقدامات جهانی با کرونا مقابله کرده است

شیراز - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه استان فارس هم راستا با اقدامات جهانی با کرونا مقابله کرده است گفت: یکی از اساسی ترین اقدامات مجموعه سلامت استان فارس، انجام آزمایش های تشخیصی کرونا ویروس به میزان بالا، شناسایی سریع بیماران مبتلا، قرنطینه کردن مبتلایان و اجرای محدودیت ها بوده است که در دنیا نیز همین اقدامات در حال اجراست.

قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با روسا و معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس، از مجموعه سلامت فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس مدیریت صحیح کروناویروس در استان تقدیر کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در این نشست ضمن قدردانی از مجموعه سلامت فارس به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس مدیریت صحیح در برابر کروناویروس، هدف از برگزاری این نشست ها را تحلیل عملکرد و فرآیند ارایه خدمات و تبادل اطلاعات و تجربیات دانشگاه ها عنوان کرد.

دکتر جان بابایی افزود: در این نشست ها از تجربیات دانشگاه ها در برابر کووید19 به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای بهینه سازی خدمات استفاده می‌شود.

نقش پزشکان خانواده فارس در مبارزه با کرونا 

معاون درمان وزارت بهداشت با تمجید از برگزاری نشست های روزانه مدیریت بیماری کرونا در ستاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حضور فعال اعضای ستاد اظهار کرد: وجود پزشکان خانواده در استان فارس بسیار در پیشگیری از ابتلا و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا موثر است، همچنین استفاده از تمام ظرفیت مراکز 16 ساعته درمان سرپایی کروناویروس نیز در مقابله با کرونا بسیار کارآمد بوده و از بار مراجعه به بیمارستان ها کاسته است.

جان بابایی در این نشست در خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی، افزایش تخت های عادی و ویژه، دستگاه های اکسیژن ساز، اطلاعات آماری مبتلایان و جانباختگان، فرآیند مراقبت های بیمارستانی ویژه بیماران مبتلا به کروناویروس توضیحاتی ارایه داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن تقدیر از معاون درمان وزارت بهداشت به پاس حمایت های ویژه از مجموعه سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون 189 جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در دانشگاه برگزار شد که جزو اولویت های دانشگاه در بحران کرونا به شمار می رود.

مهرزاد لطفی افزود: در نشست های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، ضمن تبادل نظر در خصوص وضعیت شیوع بیماری، روند ابتلا و فوت ناشی از کرونا اجرای قوانین ابلاغی وزارت بهداشت، بررسی مصوبات ستاد و مناطق پرخطر استان، مسایل موجود رفع و با حضور اساتید دانشگاه مطالب علمی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، 335 هزار و 775 نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه شده اظهار کرد: از این تعداد، 72 هزار و 231 مورد مثبت قطعی شناسایی شده است، همچنین تاکنون هزار و 222 بیمار مبتلا به کروناویروس در فارس جان خود را از دست دادند که تعداد آن نسبت به سایر استان های کشور کمتر است.

دکتر لطفی با اشاره به همکاری بیمارستان های خیریه و خصوصی با دانشگاه در بحران کرونا گفت: همچنین با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران، نقاهتگاه مستقر در ورزشگاه شهید دستغیب به بیمارستان پشتیبان تبدیل شد و یک بیمارستان صحرایی نیز در بیمارستان مسلمین شیراز در حال راه اندازی است.

مراکز 16 ساعته، نقطه قوت خدمات فارس در مبارزه با کرونا 

وی نقطه قوت شیراز را ایجاد مراکز 16 ساعته درمان سرپایی کروناویروس عنوان کرد و افزایش تعداد این مراکز را در شناسایی و کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها موثر دانست.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص درصد اشغال تخت های ویژه بیمارستانی، به ویژه در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و بیمارستان مستقل شهید دکتر فقیهی، افزایش آزمایشگاه های تشخیصی کرونا دستگاه های اکسیژن ساز، افزایش تخت های بیمارستانی در موج سوم کرونا، توضیحاتی ارایه داد.

این نشست با حضور معاون درمان و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان و معاون آموزشی دانشگاه و روسا و معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی جهرم، فسا، لار و گراش به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*