پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در دیدار با دانشگاهیان فنی و حرفه ای استان قم خواستار پیگیری اعتبارات تخصیص‌یافته سفر استانی ریاست جمهوری و بهره مندی از آن شد.

وزیر علوم مسئولیت مطالعه، تدوین و تلفیق برنامه هفتم توسعه در بخش علوم، تحقیقات و فناوری را به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی واگذار کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی درسال 1402 صرفا 40 درصد خواهد بود و در سال 1403 به 50 درصد تاثیر قطعی می‌رسد و در سال 1405 به 60 درصد تاثیر قطعی خواهد رسید.

اعضای هیأت عالی جذب هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رصد ارتقای اخلاقی و فرهنگی اساتید بعد از جذب توسط هیات های اجرایی جذب تاکید کردند.

دانشگاه تهران از آغاز فراخوان پذیرش دوره های حکمرانی در 8 حوزه در دانشگاه تهران خبر داد.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان و رئیس کمیته فنی المپیاد علمی با تشریح آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از برگزاری الکترونیک این آزمون خبر داد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر کلنگ احداث بیش از 100 خوابگاه متاهلی زده شده و جهت گیری وزارت علوم به سمت خوابگاه سازی متاهلی است تا پاسخگوی نیازهای کشور در این حوزه باشد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به جزئیات برگزاری کنکور دکتری تخصصی پزشکی سال 1401 از ثبت نام 14 هزار داوطلب در این آزمون خبر داد.

رئیس دانشگاه تبدیل زبان فارسی به زبان علم در دنیا را راهبرد اساسی در دیپلماسی علمی این دانشگاه عنوان کرد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: بازنگری آئین نامه های مرتبط با جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی واگذار شده است.

دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: با توجه به ابلاغیه ارسالی مبنی بر برگزاری دروس معارف در دوره تابستان بصورت صرفاً حضوری و با توجه به مجازی بودن دوره تابستان دانشگاه خوارزمی، دروس معارف حذف شد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از انزوای اجتماعی به عنوان یکی از عوارض تشدیدشده در دوران کرونا نام برد و گفت: دوره پساکرونا نیازمند آموزش‌های خاص خود است.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به وزیر علوم تکلیف شد که در مدت 6 ماه دانشگاه هایی که خودشان می توانند از کنکور پذیرش داشته باشند را معرفی کند.

رئیس سازمان سنجش با تشریح مصوبه کنکوری و تغییرات کنکور از سال 1402 گفت: از سال 1402 زیرگروه ها و دروس عمومی حذف می شوند و کنکور سالی دوبار برگزار می شود و سوابق تحصیلی تاثیر قطعی دارند.

طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.