پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اجتماعی خبرگزاری مهر

اجتماعی خبرگزاری مهر

سمنان - فرمانده انتظامی استان سمنان از وقوع قتل مرد 45 ساله اهل اسلامشهر تهران در حوالی آرادان خبر داد و گفت: با تیزبینی مأموران کلانتری این متهم در مدت کوتاهی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

فاز اول بازآفرینی کارخانه سیمان ری در هجدهمین شنبه امید و افتخار به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان سواد آموزی گفت: تعداد بی سوادان مطلق یک میلیون و هفتصد هزار نفر و نوسوادان یا افرادی که تنها تا دوره ابتدایی تحصیل کرده‌اند؛ دو میلیون و پنجاه هزار نفر است.

رئیس قوه قضاییه گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه با اِعمال ابتکار و خلاقیت، در راستای مفاهیم و معانی و مصادیق موجود، طرحی نو دراندازد و ما از این طریق بتوانیم در نظم نوین، ابتکار عمل داشته باشیم.

اهر - فرمانده پلیس‌راه اهر - تبریز از افزایش حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی منطقه ارسباران خبر داد.

با نظر اکثریت قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع صالح رسیدگی به شکایات در مورد مصوبات موردی شوراهای اسلامی شهر تعیین شد.

تبریز - مدتی است که آلودگی هوا میهمان اکثر شهرهای ایران از جمله تبریز شده است و مردم دیگر نای نفس کشیدن ندارند که ردپای بی‌تدبیری‌ها در این موضوع کمتر از آسمان نیست.

شهردار منطقه 8 تهران از لایروبی 89 هزار متر از انهار و مسیل‌ها و حوضچه‌های آبگیر در محلات سیزده‌گانه و شناسایی 17 نقطه آبگیر خبر داد.

هلال احمر اعلام کرد: بر اثر برخورد 2 تریلی اسکانیا با پژو حوالی جنگل گلستان 3نفر جان خود را از دست دادند.

معاون میراث فرهنگی از تشکیل کارگروهی ویژه جهت استرداد اشیای تاریخی از کشورهای دیگر خبر داد.

قم - سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به دلیل خطای انسانی صورت گرفته در یک تماس تلفنی اعلام حریق و عدم اعزام نیرو به محل حادثه در بار دوم به پرداخت غرامت محکوم شد.

سمنان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از وقوع هفت سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در مجموع این حوادث 23 نفر مصدوم شدند.

دبیر پویش برف و انار گفت: این پویش می‌تواند آئین باستانی یلدا را در سطح جامعه جهانی معرفی کندو مخاطبین ما نوجوانان در سراسر کشور هستند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های مجلس دایر بر رفع جنبه کیفری از صداق معقول، هم‌اکنون نزدیک به 2300 زندانی بدهکار مهریه داریم.

معاون اول قوه قضاییه، در جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران، گفت: تشخیص صدور آرا با قاضی است.

دیوان عدالت اداری موضوع ابطال یکی از مصوبات هیات وزیران در رابطه با خرید آثار هنری از سوی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی را بررسی کرد.