شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر دولت بریتانیا در امور آسیا و خاورمیانه گفت که مذاکرات تجارت آزاد بین کشورهای خلیج فارس و بریتانیا ظرف چند ماه از طریق جلسات مجازی آغاز خواهد شد.

قیمت بالای انرژی به روسیه کمک کرد علیرغم تحریم‌ها، مازاد حساب جاری خود را در سه ماهه دوم به سطح بالایی برساند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی 74 هزار و 700 واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد خبر داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هدف اصلی در نظام مالیاتی رعایت عدالت و انصاف است و سازمان بنا ندارد به هر ترتیبی مالیات وصول و پول ناحق وارد خزانه دولت کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال 1401 تا 20 تیرماه، دولت 49 هزار و 631 میلیارد تومان از بدهی‌های ایجاد شده در سال‌های قبل را تسویه کرده است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت که به بلگراد سفر کرده است، با وزیر امورخارجه صربستان دیدار و بر گسترش روابط اقتصادی ایران و صربستان تاکید کرد.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در جلسه ای با اتاق بازرگانی صربستان پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک دو کشور را ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن از ورود اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اصلاح آیین‌نامه تسهیلات اعطایی بانکی برای برخورداری واحدهای تولیدی دانش‌بنیان از منابع تسهیلاتی مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق‌ها خبر داد.

شرکت ملی گاز ایران از قطع موقت گاز در محدوده منطقه یک تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی گفت: در صورتی که زمینه مداخله بخش خصوصی با حمایت دولت در تصمیم گیری ها فراهم شود دیگر نمی‌توان گفت که دولت به تنهایی تصمیم گیری کرده است.

بیرجند - کارخانه چدن خوسف که زمینه اشتغال 300 نفر را در منطقه فراهم کرده است، برای توسعه نیاز به تامین زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی این شهرستان دارد.

مأموران یگان حفاظت بندر امام خمینی از کشف و ضبط 2 محموله ذرت سرقتی به وزن بیش از 5 تن و به ارزش بیش از 550 میلیون ریال خبر دادند.

یک عضو کمیسیون انرژی گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها، مردم حق دارند تحت تأثیر شایعات افزایش نرخ بنزین قرار گیرند اما به پشتوانه اسناد رسمی، قاطعانه می‌گویم که افزایشی در کار نیست.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق املاک و مستغلات را به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی همچون نقدشوندگی بالا و به‌روز شدن ارزیابی ارزش دارایی ابزار مناسبی برای ارگانهایی چون شهرداری دانست.

کمیته اقدام ارزی به منظور ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در سالهای 1398 تا 1400، سه شرط تعیین کرد.