سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مهندس سابق مک لارن و فراری یک شاسی‌بلند متفاوت طراحی کرد + عکس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
مهندس سابق مک لارن و فراری یک شاسی‌بلند متفاوت طراحی کرد + عکس

بن اسکات مهندس سابق مک لارن و فراری، شرکتی جدید به نام فرینگو تاسیس کرده است و تصمیم دارد تا یک شاسی‌بلند متفاوت و رادیکال را به بازار عرضه کند.

به گزارش مشرق، بن اسکات مهندس سابق مک لارن و فراری، شرکتی جدید به نام فرینگو تاسیس کرده است و تصمیم دارد تا یک شاسی‌بلند متفاوت و رادیکال را به بازار عرضه کند. این ابرخودرو پایونیر 4*4 نام دارد و بن اسکات سعی کرده است تا خودرویی متفاوت از رویه کلی بازار خلق کند. پایونیر 4*4 با ظاهر ترسناک و ابعاد بزرگ، با دقت و حساسیت خاصی طراحی شده است تا با سایر شاسی‌بلندهای بازار متفاوت باشد. با این حال وزن آن تنها 1.5 تن است که موجب می‌شود پایونیر در رده شاسی‌بلندهای سایز متوسط بازار قرار گیرد.

قدرت پایونیر 4*4 توسط چهار موتور الکتریکی تامین می‌شود که در مجموع 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. این موتورها روی دیفرانسیل جلو و عقب خودرو نصب شده‌اند و پایونیر را از نظر قدرت و گشتاور در رده کامیون‌های دیزلی معمول بازار قرار می‌دهند. پکیج باتری‌های اکسید لیتیوم - تیتانات وظیفه تامین انرژی این موتورها را برعهده دارند که در مقایسه با اکثر خودروهای برقی بازار کمی عجیب و جدید هستند. یک ژنراتور بیودیزل نیز وظیفه شارژ باتری‌ها در مواقع لزوم را برعهده دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که مجموع برد ترکیبی پایونیر 4*4 به هفت هزار کیلومتر بالغ خواهد شد. این خودرو قابلیت استفاده از انرژی‌های جایگزین مختلف همچون الکل یا پیل‌های سوختی هیدروژنی را خواهد داشت. نمونه‌های اولیه این خودرو در سال 2022 رونمایی خواهند شد.

منبع: خودرو بانک

مهندس سابق مک لارن و فراری یک شاسی‌بلند متفاوت طراحی کرد + عکس 2
مهندس سابق مک لارن و فراری یک شاسی‌بلند متفاوت طراحی کرد + عکس 3