شنبه 1 اردیبهشت 1403

مه آلودگی پدیده غالب هواشناسی آذربایجان‌غربی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مه آلودگی پدیده غالب هواشناسی آذربایجان‌غربی است

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: مه آلودگی پدیده غالب جوی در استان تا روز یکشنبه است.

یاسر اشتاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سردی هوا و نبود وزش باد باعث ادامه مه آلودگی در استان شده به گونه ای که افق دید امروز صبح به 2 کیلومتر کاهش یافت.

وی ادامه داد: هوای استان تا دوشنبه ابری و نیمه ابری است و از روز دوشنبه سامانه ای وارد استان می شود که موجب بارشهایی در نواحی جنوبی و مرکزی خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بیان کرد: تغییرات دمایی خاصی برای استان پیش بینی نمی شود و دمای بیشینه به صورت نسبی تا اواخر هفته افزایش دارد.

اشتاد اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته دمای ارومیه بین صفر و مثبت هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب و چالدران با دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد از سردترین شهرهای استان بودند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 81.7 میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده در حالی که سال گذشته در همین روز، این میزان 39.6 میلی‌متر و در میانگین بلند مدت استان نیز 75.1 میلی‌متر بود.

*س_برچسب‌ها_س*