شنبه 1 اردیبهشت 1403

موج ششم کرونا در راه است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
موج ششم کرونا در راه است؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدت دو ماه اخیر با مشارکت مردم روند واکسیناسیون تسریع شده و تاکنون بیش از 70 میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق‌شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، امروز نقشه جدید کرونایی کشور منتشر شد و همزمان هشدار داده شد که شهرهای قرمز از 7 شهر به 9 شهر افزایش یافته است.

امروز نقشه جدید کرونایی کشور منتشر شد. نکته قابل توجه در آن، آبی شدن بخشهای عمده ای از استانهای جنوب شرقی و همچنین افزایش شهرهای قرمز به 9 شهر بود که نشان می دهد کرونا در برخی استانها به خصوص در غرب کشور در حال افزایش بیماران است.

سئوال اینجاست آیا با این نشانه ها باید منتظر طغیان ششم بیماری در کشور باشیم؟

مهمترین اخبار کرونایی امروز در ذیل آمده است:

*س_وزیر بهداشت: ایران یکی از سریع‌ترین کشورها در واکسیناسیون است_س*

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدت دو ماه اخیر با مشارکت مردم روند واکسیناسیون تسریع شده و تاکنون بیش از 70 میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق‌شده است.

*س_مرگ 181 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته_س*

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 181 نفر دیگر به تعداد قربانیان کووید 19 در کشور افزوده شد.

*س_هشدار! افزایش شهرهای قرمز به 9 شهر_س*

گزارش‌ها حاکی از آن است که هم‌اکنون؛ 9 شهرستان قرمز، 106 شهرستان نارنجی، 228 شهرستان زرد و 105 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

*س_فیلمبرداری حرفه‌ای از تزریق واکسن مردم، در ازای 20 میلیون تومان!_س*

تب تند عکاسی از لحظه تزریق واکسن کرونا، برخی را به فکر درآمدزایی انداخته است. برخی آتلیه‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری از تزریق واکسن کرونا تا 20 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

*س_رئیسی: در مقابله با کرونا سیاست ما باید اقناعی باشد نه اجباری_س*

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد، گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون در ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نقش دارند.

*س_خبر مهم ضرغامی درباره وام های کرونایی_س*

عزت‌الله ضرغامی با اعلام عضویت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ستاد ملی مدیریت کرونا، از امهال وام کرونا تا پایان سال 1400 خبر داد.

*س_کدام اختلالات روانی در انتظار مبتلایان به کرونا است؟_س*

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق اعلام کمیته تخصصی سلامت روان کووید 19، در ایران 29 درصد بیماران کرونایی دچار اختلالات روانپزشکی می‌شوند.

*س_دکتر گویا: سرما و ازدحام احتمال برخاستن موج ششم کرونا را افزایش می‌دهد_س*

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره احتمال بروز موج ششم بیماری کرونا در کشور، الزام رعایت موارد بهداشتی در کنار واکسیناسیون، توزیع واکسن پاستور در دانشگاه‌های علوم پزشکی و استفاده از ماسک را از مردم خواستار شد.

*س_نقشه کرونایی ایران در 24 مهر 1400_س*

نقشه جدید کرونایی کشور در 24 مهرماه 1400 منتشر شد.

*س_کسانی که واکسن نمی‌زنند حتما این گزارش را ببینند_س*

دکتر علیرضا صداقت، فوق تخصص بیهوشی، در این ویدیو درباره نتایج مطالعات صورت گرفته روی افراد واکسینه شده توضیح داده است. نتایجی که در تصمیم‌گیری برای انجام واکسیناسیون تاثیر گذار است.

*س_خودمختاری دانشگاه‌ها در بازگشایی حضوری کلاس‌های درس_س*

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای جذب بیشتر نخبگان و بهره‌مندی کشور از توان آنها، این وزارتخانه از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور به صورت ویژه حمایت می‌کند.

*س_نشانه‌های پیشرفت کرونا در بدن کدامند؟_س*

با علائمی که نشان می‌دهد ویروس کرونا در بدن شما درحال پیشرفت است آشنا شوید.

همچنین بخوانید