پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

143 مورد جدید کرونا در شمال اصفهان شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
143 مورد جدید کرونا در شمال اصفهان شناسایی شد

کاشان - ایرنا - 143 مورد جدید ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در شمال استان اصفهان شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع آزمایش‌های تشخیص بیماری کووید 19 در 24 ساعت گذشته در منطقه شمال استان اصفهان، نتیجه 130 نفر در کاشان و آران و بیدگل، هشت نفر در اردستان و پنج نفر در نطنز مثبت اعلام شد.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و اردستان نارنجی و وضعیت نظنز قرمز است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از روز گذشته تاکنون 18 بیمار جدید حاد تنفسی با سن 29 تا 90 سال در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند که 16 نفر از این بیماران در کاشان و 2 نفر در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

مریم امیدی افزود: اکنون 194 بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که 59 نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته پنج نفر شامل سه نفر زن 57، 82 و 90 ساله و 2 نفر مرد 76 و 79 ساله به دلیل بیماری حاد تنفسی در مرکزهای درمانی این منطقه جان باختند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز 109 هزار و 500 نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند و هفت هزار و 646 نفر بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شدند.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

روابط عمومی شبکه بهداشت نظنز نیز اعلام کرد: اکنون 27 بیمار کووید 19 در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

حسن ذبیحی مدیر مرکز بهداشت اردستان هم با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 49 بیمار کووید 19 با بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند، گفت: از مجموع سه هزار و 195 آزمایش تشخیص کووید 19، یکهزار و 230 نفر مثبت اعلام شده است.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با 47 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*