پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در بومی‌سازی 58 قطعه مورد نیاز صنعت نفت کشور

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
موفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در بومی‌سازی 58 قطعه مورد نیاز صنعت نفت کشور

یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق شده است فناوری ساخت 58 قطعه مورد نیاز صنعت نفت را بومی‌سازی کند که هزینه قطعاتی که این شرکت دانش‌بنیان تولید کرده، یک‌سوم نمونه‌های مشابه اروپایی است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق شده است فناوری ساخت 58 قطعه مورد نیاز صنعت نفت را بومی‌سازی کند که هزینه قطعاتی که این شرکت دانش‌بنیان تولید کرده است یک‌سوم نمونه‌های مشابه اروپایی است.

تجهیزات بارگیری، تخلیه و میترینگ، قطعات مهم صنایع نفت، پالایشگاه‌ها و تعمیرات و نگهداری از جمله فعالیت‌های نوآورانه این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است ضمن آنکه تمامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت می‌توانند مشتریان بالقوه این دستگاه‌ها باشند.

تست، استاندارد و گواهینامه‌های معتبر این محصولات نیز توسط این شرکت دانش‌بنیان اخذ شده است. این 8 محصول و 50 قطعه‌ای که در این شرکت ساخته شده است همگی برای نخستین بار در کشور بوده است.

"سهیل متینی‌تبار" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی از دستگاه‌های ساخته شده در این شرکت "دستگاه فلومتر" جابه‌جایی مثبت است که برای فرآورده‌های هیدروکربنی استفاده می‌شود. "فلومتر تورباین" نیز دیگر دستگاه تولیدی این شرکت دانش‌بنیان است که برای فرآورده‌هایی که با سرعت زیاد در خطوط لوله و پایانه‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخته شده است که جزئیات آن فوق‌العاده "های‌تک" و برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

وی ادامه داد: "شیربرقی کنترلی ضدانفجار" دیگر دستگاهی است که در این شرکت ساخته شده است که این دستگاه قبلا از آمریکا وارد کشور می‌شده است که برای اندازه‌گیری فرآورده‌های هیدروکربنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متینی‌تبار گفت: دستگاه‌های ساخته شده، با دستگاه "مسترمیتر" فرآورده‌های نفتی، کالیبره می‌شود که تقریبا این "مسترمیتر" تلفیقی از "پریمیتر" و "پالسر ضدانفجار" است و می‌توانم بگویم که در دنیا سومین یا چهارمین کشوری هستیم که به این تکنولوژی دست پیدا کردیم.

پرداخت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در 6 ماه نخست امسال تهیه شناسنامه ژنتیکی برای 200 رقم برنج تجاری دنیا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی فروش 180هزارمیلیاردی 7هزار شرکت دانش‌بنیان / ایجاد 10هزار استارت‌آپ توسط ایرانیان بازگشته به کشور فهرست محصولات اولویت‌دار دانش‌بنیان منتشر شد