پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس اداره پژوهش و فناوری سازمان صمت استان تهران گفت: ازابتدای سال 13 مجوز و پروانه تحقیق و توسعه و 12 پروانه فنی و مهندسی درسطوح استان صادر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» رویکردی است مبتنی بر آگاهی بخشی کاربران فضای مجازی به‌جای مسدودسازی و درگیر شدن با فضای مجازی تأکید کرد: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه در آینده مردم با اطمینان بیشتری از فضای مجازی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه از سال 98 ورود ناوگان خارجی را ممنوع کردیم گفت: تولیدات داخلی خود را افزایش دادیم، به طوری که اول تولید کردیم؛ سپس آن‌ها را ملی کردیم.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 12 تیر 1400 با افت بیش از 10 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 246 هزار واحدی رسید.

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست بررسی میزان پیشرفت سامانه‌های مندرج در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از میان 14 دستگاه موفق به کسب رتبه پنجم شد.

جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت از 12 تا 17 تیرماه 1400 منتشر شد.

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه خردادماه امسال، تولید محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات از مرز 106 هزار تن گذشته است، میزان تولید تجمعی سه ماهه را حدود 290 هزار تن عنوان کرد و گفت: با اجرای پروژه جدید رفع موانع و گلوگاه‌های تولید به دنبال ثبت رکورد‌های جدید در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» هستیم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ورود 195 هزار تن گندم توسط سه فروند کشتی از طریق بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 هزار تن گندم وارد کشور شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فهرست اولویت‌های صنعتی و معدنی با رعایت ملاحظات آمایشی و تعادل بخشی منطقه‌ای در 9 سرفصل به تایید و تصویب هیات دولت رسید.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه 41 هزار دستگاه ماشین لباسشویی اتومات با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال، امکان اشتغال 50 نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از اتفاقات منفی در اقتصاد کشور در سال‌های اخیر را کاهش سرمایه‌گذاری و رشد منفی تشکیل سرمایه دانست و گفت: در سال 99 تشکیل سرمایه تا حدودی روند مثبت پیدا کرد. این مهم از جمله چالش‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود که قوه قضاییه نقش مهمی در تشویق به سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند و گام‌های مثبتی نیز در این زمینه برداشته است.

وزیر نفت در نشست اوپک پلاس گفت: در صورت رفع تحریم‌ها، نفت ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازار برمی‌گردد؛ این تصمیم رسمی ماست.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها گفت: عامل اصلی شیوع پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارزها در ایران، وجود تعرفه‌های مخفف حامل‌های انرژی و بسیار ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی است.

نرخ خرید دلار امروز 12 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: امسال تابستان سختی پیش رو داریم و با وجود کاهش شدید ذخایر آبی به هیچ عنوان قطع آب و جیره‌بندی در استان را نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی پیامی انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه را تبریک گفت.