جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با وجود همه مسایل رخ داده در سال 1399، در این سال صادرات غیر نفتی به میزان حدود 35 میلیارد دلار و واردات حدود 38.5 میلیارد دلار شد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: ایجاد خط اتوبوسرانی و ارتباط خودرویی بین نخجوان و باکو را از جمله اهداف مذاکرات مشترک با ایران است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: طرح ملی جمع‌آوری گازهای مشعل بسیار مهم است و اجرای این طرح، ضمن جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوزانده شدن گازهای مشعل و هدر رفت گاز و ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در فرآیند تولید گاز، سبب کسب درآمد، رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم پیرامونی تأسیسات نفتی می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: تولید برق نیروگاه‌های تولید پراکنده از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی میزان کالا‌های اساسی موجود در بنادر کشور تا پایان 17 خردادماه سال جاری را اعلام کرد و گفت: 4 میلیون و 811 هزار و 762 تن کالای اساسی در 11 بندر کشور موجود است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: حضور کارشناسان بیمه ایران در کنار کارشناسان شرکت پالایش نفت تهران می‌تواند به بازسازی هرچه سریع تر این مجموعه کمک شایانی نماید.

جداول گزیده آمار‌های اقتصادی مربوط به فصل زمستان سال 1399 حاوی جدیدترین اطلاعات و آمار‌های اقتصادی در بخش‌های پولی و بانکی، تراز پرداخت‌ها و بازار سرمایه منتشر شد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 18 خرداد 1400 با رشد بیش از 3 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 160 هزار واحدی رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروژه بهسازی باند 29 چپ مهرآباد یکی از حساس‌ترین پروژ‌ه‌های فرودگاهی کشور در 25 سال عمر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محسوب می‌شود.

سرپرست مرکز توسعه و فناوری و صنایع پیشرفته معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: طرح توانمندسازی توسعه اشتغال پایدار «تاپ» با استقبال خوبی از سوی بنگاههای تولیدی و تجاری، دانشجویان، اساتید و دانش آموختگان ممتاز دانشگاههای برتر کشور روبرو شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات روسازی بتنی درزدار در سطح کشور هم اکنون با تلاش و توجه ویژه در 17محور به طول 18 کیلومتر و سطح 220 هزار مترمربع با پیشرفت 26 درصدی در حال اجراست.

معاون امور صنایع وزارت صمت از تحقق رشد تولید و رفع موانع در صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران ابراز امیدواری کرد.

وزیر راه و شهرسازی به منظور پیگیری دیپلماسی حمل‌ونقل به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

قیمت خرید و فروش دلار امروز 18 خرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی در گذشت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور را تسلیت گفت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، از آمادگی همه اکیپ‌های عملیاتی صنعت برق برای تامین برق در سراسر کشور خبر داد.