شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط خرداد 1400، از مجموع حدود 4750 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی در بخش حمل و نقل برون شهری، 3400 میلیارد تومان معادل 72 درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

فروش فوری 5 محصول سایپا امروز ساعت 14 به مدت 3 روز آغاز می‌شود.

دبیر میز سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: هدف از مذاکرات تجاری TNC تعیین نقشه راه برای اجرایی کردن نظام ترجیحات تجاری بین کشور‌های اسلامی است.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 25 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بازپرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی مسکن روستایی 20 ساله است و اقساط این تسهیلات 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

طبق آمارها حدود 15 میلیون نفر از هم‌وطنانمان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و حجم مبادلات روزانه رمزارزها در کشور بالغ‌بر 4000 میلیارد تومان است.

در مرحله کنونی و برای این دوره ریاست‌جمهوری، همه‌چیز به اقتصاد و اوضاع معیشتی مردم برمی‌گردد. رئیس جمهور دوره سیزدهم بعد از روی کار آمدن باید اقتصاد را در اولویت خود قرار بدهد.

معاون بانک صادرات ایران در پاسخ به اظهارات قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: بانک صادرات ایران نه تنها هیچ پولی از بورس خارج نکرده، بلکه 180 هزار میلیارد ریال برای رونق بورس پرداخته است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه بازرسی‌ها طی یک جدول زمان‌بندی به مالک یا بهره‌بردار و بازرسان بنادر تابعه ارسال شده و در موعد مقرر تیم بازرسی با رعایت کلیه پروتکل‌های حفاظتی و بهداشتی به تاسیسات فراساحلی اعزام می‌شود.

درخواست خرید شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و شهرستان اصفهان نشان می دهد که این شرکت ها به ترتیب متقاضی خرید 3 هزار عدد و 5 هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه 4 میلیون و 149 هزار ریال در هر عدد هستند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: شرکت هایی که بتوانند محصولات خود را از طریق سازوکار بورس کالا عرضه کنند، کالای آن شرکت ها از شمول قیمت گذاری و برخی دیگر از مداخلات خارج خواهد شد.

وزیر نیرو از درخواست و پیشنهاد طرف تاجیکستانی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایران در تاجیکستان با استفاده از نیروی کار و منابع اولیه این کشور استقبال کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار در راه آهن واحد ارتباط با دانشگاه را ایجاد کردیم و اکنون در مرکز جهادی پیشرفت بخشی از کارشناسان وظیفه ارتباط با دانشگاه را بر عهده دارند.

هیأت عامل بانک مرکزی دستورالعمل نهاد ناظر بر بازار متشکل معاملات ارزی مشتمل بر ترکیب اعضای نهاد ناظر، شرح وظایف نهاد ناظر و وظایف مدیرناظر بر بازار متشکل معاملات ارزی را به تصویب رساند.

فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو، از فردا سه شنبه به مدت سه روز اجرا می شود.

مقاومت زیادی در برخی دستگاه‌ها و نهاد‌های صدور مجوز به دلیل وجود رانت و امضای طلایی وجود دارد و بالغ بر 1200 شکایت در این خصوص ثبت شده است.