شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال در طرح راهداری محوری 10کریدور اصلی کشور آغاز و نحوه اجرا و مدت زمان اجرای آن به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیر کل مرکز صادرات روسیه RCE گفت: مرکز صادرات روسیه آماده ارائه خدمات شرکت‌های نمایه روسی از نظر تأمین خطوط ریلی، سوئیچ‌ها و سایر تجهیزات تولید داخلی است که برای ساخت بخشی از کریدور راه آهن شمال - جنوب در ایران لازم است.

قیمت خرید دلار امروز 15 خرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی 22 هزار و 876 تومان بوده است.

مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در راستای اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار و به منظور حفظ آرامش بازار کالا‌های اساسی از ابتدای خرداد ماه سال جاری توزیع مقدار 100 هزار تن برنج وارداتی و 100 هزار تن شکر در کشور آغاز شده است.

وزیر نفت پس از خاموش شدن آتش مخازن پالایشگاه نفت تهران خواستار بررسی علل این حادثه و مستندسازی و جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث شد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری گفت: ترافیک درمحور‌های برون شهری نسبت به روز قبل کاهش 14.8 درصدی داشته است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: افزایش بهره‌وری در بخش آب است، ایران به لحاظ بهره‌وری آب جایگاه پایینی دارد به‌طوری‌که مطابق آمارهای سال 2017 رتبه ایران در میان 170 کشور 144 است و در بخش کشاورزی نیز وضعیت ایران بسیار نامناسب است.

برای رهن واحد 95 متری هفت تیر به سرمایه 500 میلیون تومانی نیاز است.

دو طرح توسعه‌ای شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور ظرفیت تولید 96 هزار تن انواع آجر و جرم‌های نسوز در سال را دارد و برای احداث آن یک هزار و 720 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: انس جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت به‌طور متوسط حدود 9 دلار کاهش داشته و قیمت ارز هم حدود 100 هزار تومان کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سهمیه تشویقی سوخت کامیون‌های حامل بار در راستای حمل به موقع کالای اساسی و جلوگیری از بروز وقفه در حمل محصولات فسادپذیر و چغندر قند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: در سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در پروژه‌های استانی و ملی، بیش از 78000 آزمایش فنی وتخصصی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی را در سطح استان به ثبت رساند.

سخنگوی صنعت برق گفت: با اتصال خط انتقال برق ترکمنستان به سرخس، میزان واردات برق از این کشور به 140 مگاوات رسیده است و صنعت بر تمام ظرفیت خود را برای تأمین انرژی مورد نیاز استفاده خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح احداث راه آهن اهواز - اصفهان، یک مسیر ریلی بسیار مهم کشوری و حتی فرا ملی است؛ خوشبختانه ردیف اعتباری این پروژه تقویت شده و احداث راه آهن شلمچه به بصره نیز روی این ردیف قرار گرفته است.

رئیس انجمن پسته گفت: حدود 150 هزار تن صادرات پسته داشته ایم و ارزآوری محصول به طور متوسط شش دلار در هر کیلو است که حدودا یک میلیارد می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: یک میلیون و 80 هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خوزستان خریداری شده است.