پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

شاخص بورس تهران در معاملات امروز با رشد 8 هزار و 190 واحد به سطحی بیش از یک میلیون و 148 هزار واحد رسید.

وزیر نیرو ضمن استقبال از علاقه‌مندی شرکت پاور ماشین برای همکاری با شرکت‌های ایرانی، استفاده از وام دولتی روسیه را مهم‌ترین انگیزه طرف ایرانی در واگذاری ساخت نیروگاه حرارتی سیریک عنوان کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: با بالا رفتن قیمت تمام شده گوشت قرمز دامداران دام‌های خود را در اختیار واسطه‌ها و قاچاقچیان برای صادرات غیرقانونی قرار می‌دهند.

تولید 145 میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور باعث صرفه‌جویی 32 میلیون لیتری آب در اردیبهشت ماه شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود 2 هزار مگاوات برق نیروگاه‌های صنایع معدنی نیز به کمک تامین برق کشور خواهد آمد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با معرفی ارقام مختلف و توسعه شرکت های خصوصی تولید کننده، ضریب بهره مندی برنجکاران از بذر گواهی شده از 8.5 درصد فعلی به حدود 20 درصد در سال 1405می رسد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اموال تملیکی گفت: اولویت سازمان تعیین تکلیف کالاها است، بیش از 30 تا 40 درصد حجم کالاهای مانده در انبارها باید تا پایان تیرماه کاهش یابد.

سخنگوی صنعت برق از شناسایی 226 مرکز غیرمجاز رمز ارز در طول یک هفته گذشته خبر داد.

عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران معتقد است برداشت‌های بی رویه از آبخوان‌های کشور برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی در 5 سال اخیر به 70 میلیارد متر مکعب رسیده در حالی که سرعت تجدید این منابع زیر زمینی یک سوم برداشت‌های کلی است، به عبارت دیگر امکان جایگزینی برای منابع آبی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت باید ثابت کند که توافقنامه پاریس را اجرایی نکرده است و دلیل عقب‌ماندگی در ساخت و بهره‌بردای از نیروگاه‌های جدید، اجرای توافقنامه مذکور نیست.

آمار نشست و برخاست، جابجایی مسافر و حمل بار در فرودگاه‌های کشور در ماه فروردین 1400 نسبت به فروردین 1399، 100 درصد رشد داشته است

با افزایش دمای زودرس میزان ذخایر آب در مخزن سد‌ها به 28 میلیارد و 810 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی 99-98 دارای 27 درصد کاهش است.

سخنگوی صنعت برق گفت: امکان تولید برق به میزان 713 مگاوات که معادل 6 تا هفت واحد توربین گازی است، از واحدهای نیروگاهی موجود فراهم شد.

سخنگوی صنعت برق خبر داد: بکارگیری سیستم‌های خنک کننده هوای ورودی، فاگ و مدیا نیروگاه‌های حرارتی منجر به افزایش 713 مگاواتی تولید برق شد.

وزیر نیرو و رئیس طرف ایرانی کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه در راس هیئتی ساعتی پیش وارد سن‌پترزبورگ دومین شهر بزرگ فدراسیون روسیه شد.

روند صعودی قیمت نفت امروز نیز در جریان معاملات بازار‌های جهانی ادامه یافت و قیمت نفت برنت در کانال 70 دلار ماند.