جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

سخنگوی صنعت برق گفت: استانداران باید از طریق روش‌هایی مانند تغییر ساعت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهاد‌های عمومی غیر دولتی، تعدیل روشنایی معابر و پایش مصرف بخش صنعتی و کشاورزی میزان مصرف را تا 50 درصد کاهش دهند.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 20 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

برای رهن واحد 55 متری بلوار فردوس به سرمایه 270 میلیون تومانی نیاز است.

وزیر نفت در واکنش به زمان بازگشت ایران به بازار نفت گفت: هر وقت توافق شود و تحریم‌ها برداشته شود به بازار نفت برمی‌گردیم.

اجلاس ملی «سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف» توسط «انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور» برگزار می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص علل وقوع حادثه معدن گزارش‌هایی که از حوادث معادن دریافت شده عمدتا بی‌توجهی ناظرین فنی معادن را متذکر شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه شبکه ملی اطلاعات اقداماتی صورت گرفته، اما به صورت کامل انجام نشده است.

از ابتدای سال جاری تاپایان اردیبهشت بیش از 780 هزار تن بنزین از طریق اسکله بندر شهید رجایی صادر شده است.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته 346 قلم کالای کشاورزی و صنایع غذایی صادر شد که از این تعداد 225 قلم ارزشی بیش از 2000 دلار در هر تن داشتند که حاکی از ارزآوری و ارزش این کالا‌های صادراتی می‌باشد.

امروز در حدود 408 هزار و 713 نوبت معاملاتی، حدود 5 میلیارد و 731 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش حدود 41 هزار و 408 میلیارد ریال در بورس معامله شد

دبیر ستاد راهبری اوج بار از پیش‌بینی عبور مصرف برق طی 24 ساعت آینده از خطوط قرمز خبر داد.

پتروشیمی شهید تندگویان در مهم‌ترین تفاهم‌نامه خود توانست کیبورد صنعتی دستگاه نساجی را که پیش از این از شرکت بارمگ آلمان وارد می‌کرد بومی‌سازی کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه در جلسه اخیر کارگروه پیگیری اعلام کردیم از دولت درخواستی نداریم، ولی در امر تولید برای ما مانع ایجاد نکند، گفت: تولید کاهش پیدا نکرده است و تولیدکننده‌های صنفی، بنگاه کوچک، متوسط و صنعتی انسان‌های با غیرتی هستند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازمان مدیریت صنعتی دوره‌های آموزشی مورد نیاز تجارت خارجی کشور را برگزار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از سیصد صادرکننده از دوره‌های آموزشی طراحی شده استفاده کنند.

همزمان با انعقاد تفاهم نامه گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن همکاری‌های بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط شانگهای، مرکز همکاری‌های مشترک صنایع کوچک و متوسط ایران و چین نیز در تهران و شانگ‌های افتتاح شد.

آئین‌نامه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد.