جمعه 10 فروردین 1403

میزان تحقق محدودیت‌های هوشمند در سیستان‌وبلوچستان 86 درصد بوده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان تحقق محدودیت‌های هوشمند در سیستان‌وبلوچستان 86 درصد بوده است

زاهدان - ایرنا - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: تحقق طرح محدودیت هوشمند 86 درصد، اجرای محدودیت‌های ابلاغی در حوزه‌های تجاری، بازرگانی و خدماتی 84 درصد و اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت ملاحظات و محدودیت‌های بین شهری در این استان 79 درصد بوده است.

عباسعلی ارجمندی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در رابطه با موضوع تعطیلی ادارات امروز در نشست ستاد ملی و استانی سیستان‌وبلوچستان تصمیم‌گیری انجام و نتیجه ابلاغ خواهدشد.

وی با اشاره به موضوعات عنوان شده در فضای مجازی در رابطه با تعطیلی ادارات سیستان‌وبلوچستان افزود: با توجه به اینکه این تصمیم باید مکتوب اعلام می‌شد و ما هم مکتوب اعلام می‌کردیم قرار بر این شد که در نشست امروز درباره این موضوع تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در صورت تصمیم‌گیری لازم بعد از نشست امروز درشهرهای قرمز همه مشاغل و ادارات به جزبانک‌ها، دستگاه‌های امدادی و عملیاتی تعطیل خواهند بود که در این بین شهرهای نارنجی نیمی از کارکنان و در شهرهای زرد دو سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: هم‌اینک در بخش اصناف نهایت همکاری با مجموعه ستاد مقابله با کرونا هم در حوزه شهرستان‌ها و هم در مرکز سیستان‌وبلوچستان اتفاق افتاده و در بازدیدهای میدانی از ترددهای بین شهری شاهد کاهش بسیار زیاد ترددهای بین شهری بوده‌ایم.

ارجمندی خاطرنشان کرد: اگر این هفته هم با همین سبک رعایت که در هفته گذشته اتفاق افتاد کار انجام شود به هدف موردنظر در اجرای محدودیت‌های هوشمند خواهیم رسید.

وی بیان کرد: مجموعه رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های مجازی در بخش اطلاع‌رسانی خوب عمل کرده و یک همگرایی، همدلی و تعامل بین مجموعه همه دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی برای رسیدن به هدف اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اتفاق افتاده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: هم‌اینک همه محدودیت‌ها و الزامات هفته گذشته پابرجاست از اینرو در بخش ترددها از ساعت 21 تا چهار صبح، ترددهای بین‌شهری و حضور کارکنان در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی به همان سبک و سیاق گذشته عمل کرده و مردم این الزامات را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر رعایت محدودیت‌ها این هفته مثل هفته اول انجام شود کاهش محسوس در حوزه مبتلایان خواهیم داشت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*