جمعه 31 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

دویست و سی‌امین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت واردات کالا در گمرکات کشور و همچنین موجودی کالا‌های اساسی در انبار‌ها و گمرکات و اقدامات انجام شده برای ترخیص سریع این کالا‌ها و توزیع آن به بازار مصرف ارائه شد.

عضو سابق شورای عالی مسکن گفت: یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن حدود 7 ماه است روی طرحی کار می‌کند که ارتقا یافته و تقویت شده طرح مسکن مهر است، و هم اکنون به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت مردمی آیت اله رئیسی در دستور کار وی قرار دارد.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مدیران وزارت امور خارجه به همراه «محمدجواد ظریف» برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی، فردا 12 خرداد ماه، نماز ظهر را در حرم مطهر امام خمینی (ره) اقامه خواهند کرد.

سخنگوی دولت گفت: وزارتخانه‌های نیرو، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور و نیروی انتظامی موظف شدند نسبت به شناسایی، جمع آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند. صنایع بزرگ موظف شدند از 15 خرداد تا 15 مرداد با تدابیری مثل تغییر ساعت کار و یا طرح تعطیلات سالانه در مجموع 3 هزار مگاوات کاهش مصرف از ساعت 12 تا 21 داشته باشند.

رئیس مجلس در اجلاس مجازی روسای مجالس عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: پیوند‌های فرهنگی و تاریخی ملل منطقه اکو ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه اقتصادی سطح منطقه و تعالی رشد آنان فراهم کرده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در منزل شهید حجازی حکم سرلشکری این شهید سرافراز را تقدیم خانواده شهید حجازی کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت: سری اول، دوم و سوم از موشک قاسم ساخته شده است یعنی به صورت چند سری ساخته شده است. ان‌شاءالله در آینده موشک‌هایی در چند سری از این طراز ساخته شود که برد آن از 200 متر تا بیشترین مسافت را در بر بگیرد و بسته انفجاری بزرگی را حمل کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مهمترین برنامه من کنترل نقدینگی است، گفت: 50 درصد درآمد کشور به دو دهک می‌رسد.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، طی اطلاعیه‌ای مدیران مسئول رسانه‌ها را به رعایت دقیق ماده 74 قانون انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

وزیر کشور تاجیکستان با هدف گفت‌وگو و رایزنی در خصوص مسائل دو جانبه ایران و تاجیکستان وارد تهران شد.

مشاور وزیر کشور پایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مردم برشمرد و گفت: تجربه چهار دهه عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده که هر چه میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد به همان نسبت امنیت و پایه‌های ثبات کشور بیشتر تقویت شده است.

علیرضا خجسته پور به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات 1400 منصوب شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات وارد مرحله جدی رقابت بین کاندیدا‌ها شده است، گفت: باید درک کرد که دغدغه مردم این جناح و آن جناح نیست، بلکه دغدغه اصلی مردم از یک طرف واقعیت‌های زندگیشان است.

نخستین برنامه تبلیغات تلویزیونی آیت‌الله رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری1400 با عنوان «با دوربین» شامگاه سه‌شنبه از رسانه ملی پخش می‌شود.

آیت‌الله رییسی گفت: تاکنون با قاچاق کم برخورد نکرده‌ایم و در قوه قضاییه بیشترین دادگاه‌ها مربوط به برخورد با قاچاق کالاست، اما باید ریشه قاچاق در دولت خشکانده شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی دیگر از راهکار‌های حمایت از تولیدات داخلی اعطای تسهیلات 500 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی است. با این کار می‌خواهیم تولیدات لوازم خانگی را تحریک کنیم که یکی از موتور‌های پیشران زنجیره اقتصاد است.