چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

اهالی رسانه که کارت حضور در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را دریافت کرده‌اند از امروز می‌توانند برای تهیه بلیت فیلم‌های مورد نظر خود به سینماتیکت مراجعه کنند.

یک نویسنده کتاب گفت: شناخت 20 ساله من و درک ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار سبب شد تا احساس کنم که مسئولیت نوشتن و جمع‌آوری خاطرات این شهید بزرگوار را دارم، هدف من معرفی بزرگ مردان و قهرمانی بود که صادقانه از جان خود گذشتند تا میهن و اسلام را سربلند نگه دارند.

افراد راه یافته به مرحله نهایی پویش کتابخوانی نشاط نوروزی با کتاب معرفی شدند.

حضور مستند «برادرم نادعلی» به کارگردانی علی تک روستا در بخش شاخه‌های زیتون سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

مستند سینمایی «مهین» روایت اولین قاتل سریالی زن ایران عرضه اینترنتی خواهد شد.

رابرت پتینسون قرارداد تولید و ساخت چند برنامه را با کمپانی برادران وارنر منعقد کرد.

شب خاطره حوزه هنری که طبق سنت دیرینه خود پنج‌شنبه اول هر ماه برگزار می‌شود، 6 خرداد ماه در آستانه سالروز رحلت حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد با پخش از فضای مجازی میزبان خاطرات راویانی از زندگی این مجاهد انقلابی است.

برنامه «طبیعت 360درجه» سه‌شنبه 4 خرداد با موضوع بررسی حیات وحش و زندگی انسان از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

فصل جدید «ورزش از نگاه دو» از جمعه هفت خرداد روی آنتن شبکه دو می رود.

رانما هر شب ساعت 20 به تهیه کنندگی و کارگردانی فاطمه باقری روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، این برنامه که ترکیبی از رادیو و نمایش است در فرم جدید پاپ آرت، رو به قصه گویی آورده است.

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران گفت: قیمت بلیت سینما در شرایط فعلی نه تنها بالا نیست بلکه یک شوخی است و تاثیری در زمینه استقبال مخاطب نداشته است. مهم‌ترین دلیل استقبال پایین عدم اطلاع‌رسانی است.

چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگان خود را شناخت.

چاپ سوم کتاب «داستان رویان»؛ روایت تاریخ شفاهی اقدامات سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان از تأسیس تا تثبیت و پیشرفت، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد

رضا بابک در فیلم «مهمانی از کارائیب» اولین اثر سینمایی بهزاد فراهانی ایفای نقش می‌کند.

«سلام بمبئی»؛ با توجه به بازی محمدرضا گلزار و سوژه عاشقانه‌ای که داشت قرار بود پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود اما در نهایت به فروش 13میلیاردی رسید و حالا با تصمیم عوامل این فیلم سینمایی برای ساخت نسخه سریالی آن باید دید چنین تصمیمی ریسک محسوب می‌شود یا یک خطا در مواجه با سلیقه مخاطب.

یک نویسنده کتاب گفت: امروزه شاهد وجود ژانری توانمند و فاخر به نام ادبیات مقاومت و پایداری هستیم و در آن کتاب‌ها و محتوایی بسیار جذاب منتشر شده و برخی از این آثار به چاپ‌های متعددی رسیده و به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است که این امر توانمندی حوزه ادبیات پایداری را بیان می‌کند.