چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درمراسم افطار باشعرای آیینی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن مفاهیم دینی در جامعه گفت: «شعر آئینی» قله تواصی به حق و صبر است.

مجموعه اشعار سپید «ناخاطرات» سروده مژگان عباسلو منتشر شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای «جوشن کبیر» دارای 100 بند، حاوی 1001 نام و صفت از خداوند متعال است. در این دعا، بیشتر نام‌های خداوند متعال و تعبیرات دیگر از قرآن گرفته شده است و آن‌ها به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که علاوه بر مسجع و موزون بودن، در بیشتر موارد، اسماء و صفات از لحاظ حروف پایانی نیز یک شکل و مشابه‌اند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: پیروز شب‌های قدر کسی است که ارزش آن را بداند، شب‌های قدر نشان دهنده زیبایی و فضیلت خداست و زمینه تعالی و منفعت برای روح را فراهم می‌کند لذا به برکت این شب‌ها باید بهترین مقدرات را از خداوند متعال طلب کرده و ظهور «امام زمان (عج)» را همواره از پروردگار بخواهیم.

کتاب «روز‌های زخمی» یادداشت‌های مستند و روزانه محمد صدری از سفرهایش به عراق و سوریه منتشر شد.

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: حدود یک سال و چند ماهی است که با شیوع ویروس کرونا در جهان در خانه نشستم و هیچ کاری را قبول نکردم.

برنامه «دست در دست» که از ابتدای ماه رمضان پخش فصل جدید خود را آغاز کرده در هفتمین قسمت خود که جمعه 10 اردیبهشت ماه روانه آنتن می‌شود با حضور مهمانان مختلف در روز ملی خلیج فارس به موضوع «خلیج فارس» می‌پردازد و در بخش دیگری از دبیر مهراوه محله همدل نیز میزبانی می‌کند.

نمایشگاه قرآن کریم پس یک سال وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در برگزاری‌اش بوجود امد سر انجام امسال به شمل مجازی برگزار خواهد شد.

سردار زهرایی تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه‌ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می‌داند و در این موضوع هم مشارکت مردمی، هم در بخش احداث و حمایت، جزء سیاست‌های بسیج سازندگی می‌داند.

مسابقه «محاکات» شنبه 11 اردیبهشت با حضور کاوه خداشناس به عنوان کارشناس مهمان به روایت داستانی از فداکاری‌های آتشنشانان برای نجات جان مردم و بیان بخشی از نگرانی خانواده‌های‌شان می‌پردازد.

برنامه «دعوت» شبکه گذشته در هفدهمین قسمت میزبان زوج قزوینی بود که پس از سال‌ها به فرزند خود ماجرای 38 سال دروغ خود را گفته بودند.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس4» با اعلام خبر تصویربرداری بخش‌های پایانی این مجموعه گفت: خوشحالیم که شاهد استقبال مخاطب از سریال هستیم. در حال حاضر گروه در حال فیلمبرداری بخش‌های باقیمانده از فصل پایانی سریال است.

هیأت انتخاب جشنواره فیلم زمین به دبیری فرهاد توحیدی معرفی شدند.

فیلم سینمایی «عوامل انسانی» ساخته رونی تروکر در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

برنامه بی انتها که در آستانه افطار با مناجات‌های بدیع و بهره گیری از ظرافت‌های معنایی به استقبال اذان مغرب می‌رود در این اوقات گرانقدر نیز همراه مخاطبان خود خواهد شد

نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.