جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

ربای قرضی، یعنی مالی را قرض دهد و شرط کند یا بنای طرفین بر این باشد که قرض گیرنده هنگام اداء قرض، چیزی زیادتر از آن چه قرض گرفته به قرض دهنده بازگرداند.

بازدید و خرید از نمایشگاه مجازی قرآن کریم برای کاربران همراه اول رایگان شد.

جانی کرافورد، بازیگر مشهور هالیوود که بازیگر نقش پسر چاک کانورز در سریال «تفنگدار» بود سرانجامدر سن 75 سالگی درگذشت.

مدیر پردیس سینمایی کوروش گفت: امروز به پردیس کوروش آمده‌ام، همه اینجا نشستیم و عزا گرفته‌ایم که با این همه بدهی چه کنیم.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: سحر‌های ماه مبارک رمضان از ارزش بالا و ویژه‌ای برخوردار است به طوری که اعمال بسیاری در هنگام سحر‌های این ماه تاکید شده است، مثل دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحر، قرائت قرآن کریم، خوردن سحری که فضیلت بسیاری را در بر دارد.

نویسنده کتاب «اردوگاه اطفال» گفت: سرانه مطالعه در استان‌ها و مراکز دور از پایتخت بسیار ناگوار است چندی پیش شاهد کوچک شدن مغازه‌های فروش کتاب بودیم، اما اکنون شاهد جمع شدن آن‌ها و پا گرفتن قهوه خانه‌ها به جای کتاب فروشی‌ها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را بمناسبت روز ملی خلیج فارس منتشر کرد و نوشت: تاریخ خلیج فارس همزاد با ایران و صلح بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مردم را به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر با رعایت دستورات بهداشتی دعوت کرد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

سالن‌های تئاتر، سینما و موسیقی مجددا تعطیل شدند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اهالی رسانه گفت: رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راه‌کار برای حل مشکلات را جایگزین دوقطبی‌سازی و اتهام‌زنی کنند

کتاب «حوض خون»؛ روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس که تدوین و نگارش آن برعهده فاطمهسادات میرعالی بوده است، به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

«نوبت‌لیلی» به کارگردانی روح‌الله حجازی جدیدترین سریال اختصاصی نماواست که امسال منتشر خواهد شد.

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

بازیگر سریال «وارش» گفت: بازیگری نیازمند تمرین، ممارست، مطالعه و ایثار است، شما به عنوان یک بازیگر باید تحمل دوری طولانی مدت از خانواده خود را داشته باشید، بتوانید در شرایط سخت کار کنید و همه این‌ها بخش کوچکی از این شغل است.

گفته می‌شود که در روز‌های اخیر فرآیند انتخاب بازیگران سریال «خانه اژد‌ها House of the Dragon» که تنها یکی از اسپین آف‌های سریال محبوب «بازی تاج و تخت» به شمار می‌آید آغاز شده است.